فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

< << 6 7 >

 

 فروردین

در چند روز آینده یکی از روابطتان بهتر می شود. بنابراین باید در مورد مشکلات زیادی صحبت کنید و آن ها را حل کنید. دیدگاه مثبت شما بیشتر می شود و دیگران صفات شما را بیشتر تحسین می کنند.
 

اردیبهشت
 
 
بهتر است بررسی کنید که آیا از پول وقت و ایده ها و علاقه ها شما به بهترین نحو استفاده می شود یا خیر ؟ گاهی می توانید از خطاهای دیگران چشم پوشی کنید زیرا آن ها به کارهای شما ارزش نداده اند و آن طور که باید از آنها قدردانی نکرده اند. زمان خوبی است تا دوباره در موردش فکر کنید.
  

 

 خرداد
 
امروز کم تر از همیشه مفید هستید، نامرتب و بی برنامه هستید، و تمرکزتان را از دست داده اید. اگر باید کار مهمی انجام دهید بهتر است آن را برای زمان بهتری بگذارید.
 
 

تیر

شاید چیزی را بشنوید که به شما گفته نشده است یعنی استراق سمع کنید.پیش از آنکه عکس العمل نشان دهید،چرا از آن به نفع خودتان استفاده نمی کنید.اگر شخصی فکر می کند شما کمتر از دیگران کار و تلاش می کنید.بهتر است کارها را درست کنید،در هر صورت من به شما هشدار دادم.
 
 

 مرداد

 
امروز احساسات شما فوران کرده، خصوصاً‌ زمانی که با برخی خانم ها در زندگی تان مواجه می شوید. یک زن ممکن است تمامی ظواهر مرد بودن و یا احساس رقابت به چیزی را نشان دهد حتی اگر خودش منکر آن شود. اما جناب شیر! شما بهتر می دانید که اگر بخواهید امروز را به خوبی بگذرانید، بی جهت خود را درگیر نکنید و از هر گونه بحث در موارد سیاسی و یا مذهبی جداُ خودداری کنید.
 

  شهریور

امروز یکی از دوستان به توجه شما نیاز دارد و امیدوار است این نیاز را برآورده کنید.اگر او را ناامید کنید به زودی همه چیز را در موردش می دانید. اگر شما بیرون می روید سعی کنید ولخرجی نکنید و هر قدر که در توان تان است خرج کنید.
 

  مهر
امروز زنی در زندگی شما نیاز به توجه شما دارد و به نظرمی رسد اگر این محبت را دریافت نکند،سروصدا راه انداخته و ابراز ناراحتی کند.هر چه از دست تان برمی آید انجام دهید تا آرامش را به او برگردانید،ولی در آخر ممکن است متوجه شوید که او اگر از این کار شما کاملاً ارضاء نشود ممکن است کل کار شما را نادیده بگیرد وقدر نداند.بعد از همه این کارها،شما کارهای بهتری برای انجام دارید تا این که مرتباً آرزوهای او را برآورده کنید.

 
 آبان

تاکنون انرژی زیادی داشته اید اما امروز انرژی کاهش می یابد.زمان بیشتری دارید تا کمی به کارها و موقعیت تان فکر کنید.کمتر عجله کنید.با وجود این حتماً استراحت کنید تا آرامش بیشتری به دست آورید.
  
 

آذر

این زمان خوبی برای برقراری ارتباط با دیگران است چون شما براحتی با دیگران صحبت های خودمانی را شروع می کنید. در واقع بقدری در مورد صحبت با دیگران راحت هستید که ممکن است بی دلیل با غریبه ها هم سر صحبت را باز کنید. و جالب اینجاست که این غریبه ها احتمال دارد بعدها کاندید خوبی برای عشق و عاشقی باشند. ولی در ابتدا شما حداقل می خواهید آنها را بهتر بشناسید.
  
 

دی

یک روش ابتکاری در مسائل مالی می تواند بعدها سود زیادی به همراه داشته باشد. اخیراً شما و همکارانتان در فکر انجام پروژه مورد علاقه تان بوده اید حالا زمان تحقق بخشیدن به این برنامه هاست.اگر می خواهید روی این کار سرمایه گذاری مالی کنید خیلی مراقب باشید و قبل از هر گونه سرمایه گذاری تمامی جوانب را بسنجید.
  

 بهمن

بهمن ماهی است با عنصر هوا و گاهی اوقات برای شما که متولد این ماه هستید بسیار سخت است که خود را روی زمین نگهدارید ! به هر حال امروز تا جاییکه امکان دارد باید روی زمین باشید و تصمیم گیری کنید . به خصوص در مورد روابط بر اساس حقایقی عملی اگر سعی کنید همه مسائل را در نظر بگیرید بنابراین دیگر بی احتیاط و غیر معقول نیستید. 
 
 

 اسفند

آخرین چیزی که حس می کنید خستگی عادی روزمره است .اما هر روز نمی تواند تعطیل باشد. بعضی از شما حوتی ها آنقدر پرزور هستید که بعضی وقت ها یک یار جدید و یک رابطه نامشروع جدید بسازید این طور نیست ؟
 
 


نظر()

  

 


حدودیک سال پیش بود که مادر مهربان ایران درگذشت.
                                 یادش گرامی و نامش سر فراز باد.


حمیده خیر آبادی درگذشت

 

حمیده خیر آبادی معروف به نادره زاده? ????، بازیگر سینمای ایران است. او زاده? رشت در استان گیلان است. او مادر ثریا قاسمی دیگر بازیگر سینمای ایران است.وی در ?? فروردین ???? در سن ?? سالگی درگذشت


از جمله فیلم‌های و مجموعه‌های تلویزیونی او می‌توان به «پدرسالار»، «تلخ‌وشیرین»، «خانه سبز»، «همه فرزندان من» و «پدر خوانده»، «الماس ??» اثر داریوش مهرجویی، «تحفه هند»، «دختر شاه پریان» شاپور قریب، «شب فرشتگان» فریدون گله، «حسن کچل» علی حاتمی، «رضا موتوری» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها» داریوش مهرجویی، «خانه ابری» اکبر خواجوی، «ریحانه» علیرضا رییسیان، «مادر» علی حاتمی، «شب بیست‌ونهم» حمید رخشانی، «بچه‌ها طلاق» تهمینه میلانی، «بانو» داریوش مهرجویی، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» ابوالحسن داوودی، «هنرپیشه» محسن مخملباف، «مریم و میتیل»، «کلاه قرمزی و پسر خاله»، «روز واقعه»، «روزی که خواستگار آمد»، فریال بهزاد، «بازیگر» محمدعلی سجادی و …. نام برد.

 

           و حالا با کمال تاسف هنرمند دلسوز وبانوی ارییایی دیگری از بین ما رفت

کبری ودادیان غلامحسین

نام اصلی: مهری ودادیان

                               روحش شاد و یادش گرامی.

با عرض تسلیت به تمام آریاییها و خانواده محترمشان

 مهری ودادیان مادر مهربان تلویزیون ایران و بازیگر قدیمی تئاتر و سینما، پس از هفته‌ها بستری شدن به دلیل عفونت ریوی در بیمارستان سجاد درگذشت. یکی از پرسنل بیمارستان سجاد گفت: ودادیان به دلیل عفونت شدید ریه، بالا‌بودن قند خون و بیماری کلیوی در حالت کما به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه پس از چند روز و به‌رغم تلاش‌های پزشکان ساعت ?? روز گذشته درگذشت.
مهری ودادیان از بازیگران قدیمی تلویزیون، تئاتر و سینما مدت‌هاست که به علت بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون در بستر بیماری بود و از اواخر دی به علت شدت یافتن ناراحتی ریوی و کاهش سطح هوشیاری به حالت کما رفته و در بیمارستان سجاد بستری شد.
مهری ودادیان متولد ???? است و از ?? سالگی (????) با حضور در تلویزیون با اجرای نمایش‌های زنده، وارد عرصه بازیگری شده و در فیلم ها و مجموعه‌‌های مختلف نقش آفرینی کرد.
ودادیان با ایفای نقش کوتاهی در سال ???? در فیلم “آشیانه خورشید” و در سال ???? هم با ایفای نقش اصلی در فیلم “شوهر آهو خانم” به کارگردانی داود ملاپور وارد عرصه سینما شد.
ودادیان افزون بر مجموعه‌های تلویزیونی، در فیلم‌های سینمایی همچون گل های داودی، رابطــه، سیمرغ، صعـود، دلشدگان، افسانه آه، کمیته مجازات، عاشق، و راننده تاکسی، نقش آفرینی کرد.
آخرین مجموعه تلویزیونی که خانم ودادیان در آن بازی کرده نیز سریال “بی‌گناهان” به کارگردانی احمد امینی بوده است

 

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

متولدین فروردین :

ممکن است امروز زیاد وقت آن را نداشته باشید که درباره آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد فکر کنید. شما بسادگی یک پروژه را به اتمام رسانده اید و به یک فرض شخصی متکی هستید ولی اکنون اتفاق جدیدی برای تان می‌افتد. عالی ترین توانایی شما سرعتی است که شما را قادر می‌سازد تا به خوبی در مقابل حوادث واکنش نشان دهید و مسبب این رفتار قرار گرفتن ماه در نشان خودانگیخته شما است. فکر نکنید که چه کار باید کنید؛ فقط آن را انجام دهید. اگر بعدا لازم بود همیشه می‌توانید رفتارهای نادرست خود را تصحیح کنید.

 متولدین اردیبهشت :

 همچنانکه روز می‌گذرد ممکن است از وظایف و مسئولیت‌های دنیوی خود خسته شده و منتظر مقداری آرامش و سکوت در محیطی جدا از دیگران باشید. درست است که شما طالب تنهایی و خلوت هستید اما مخصوصا الان انسان تنبلی نیستید. ممکن است دیگران متوجه نباشند که شما چقدر انرژی صرف کرده اید چرا که شما فعالیت‌های خود را محدود می‌کنید تا بر رویاها و تصورات تان سلطه داشته باشید. این کار به معنی وقت هدر دادن نیست؛ هر آنچه شما درباره امروز خیال پردازی می‌کنید ممکن است فردا صورت واقعیت به خود بگیرد.

 متولدین خرداد :

 زندگی شما اکنون یک تناقض آشکار است به خاطر اینکه آن چیزهایی که در واقعیت اطراف شما هستند حقیقت ندارند؛ با این حال زمانیکه شما راجع به اهداف بلند مدت خود فکر می‌کنید می‌توانید کاملا درست و واضح برنامه ریزی کنید. مشکل این جاست که سخت است تمام جزییات این تصورات را به عمل تبدیل کنید. عنان کنترل را رها کنید و به سادگی با امواجی که بوجود می‌آیند گردش کنید چرا که این کار می‌تواند یک حرکت موثر برای امروز باشد.
 
 

 متولدین تیر :

در طول روز استرس در وجود شما شکل می‌گیرد و دیگر برای تان مشکل است که حتی برای ساعتی آرام بگیرید. حتی اگر در خانه هم باشید راحت نیست که بتوانید ذهن تان را از کارهایی که در محل کار دارید منحرف سازید. خوشبختانه الان نیازی نیست که هیچ مسئله ای را حل کنید. اجازه دهید که احساسات تان با جریان تغییرات بالا و پایین شوند. اگر ممکن بود تصمیم گیری‌ها مهم خود را به آخر هفته موکول کنید.

 متولدین مرداد : ممکن است این روزها با شخصی از نزدیکان تان احساس ناراحتی کنید اگر چه ممکن است این احساس پریشانی و اضطراب مستقیما به این شخص ربطی نداشته باشد. در واقع شما ممکن است از هر کسی که حد و مرزهای احساسی تان زیر پا بگذارد احساس نارضایتی کنید. دقت کنید و ببینید وقتی که صحبت از احساسات تان به میان می‌آید آماده جنگ می‌شوید. ممکن است شما دوست داشته باشید که در وهله اول احساسات تان را برای خودتان نگاه دارید اما در بعداز ظهر شرایطی پیش خواهد آمد که مایل می‌شوید تا احساسات خود را با دیگران در میان بگذارید.

 متولدین شهریور :

 با وجود اینکه شما همیشه دوست دارید که با حقایق روبرو شوید امروز ممکن است از آن روزهایی باشد که شما را به سرزمین عاطفی جدید رهنمون کند. شما فهمیده اید که محدودیت‌های زمانی به نوعی شما را به جلو هدایت می‌کند و شما را مجبور می‌کند تا حد امکان چیزهای جدیدی تجربه کنید. ممکن است این رفتاری که در پیش گرفته اید دوستان و همسرتان را متعجب کند چرا که به نظر می‌رسد شما بیش از همیشه محافظه کار شده اید. از ترس اینکه مورد قضاوت بگیرید یا نه به عقب باز نگردید. الان زمان تغییر و تحول است!


 متولدین مهر :

به نظر می‌رسد امروز تمرکز کردن روی کار خیلی راحت تر از همیشه می‌رسد اما این فرض واقعیت ندارد. چرا که افکارتان از کنترل شما خارج شده اند و خیلی سخت است که دوباره کنترل آنها را بدست آورید. با این وجود خوب است امتحان کنید. متاسفانه اگر سعی کنید فقط وقت گذرانی کنید ممکن است با دوست یا همسرتان درگیر شود چرا که او نظر دیگری درباره کاری که باید انجام دهید دارد. تا آنجا که ممکن است در اوایل روز مفید و موثر واقع شوید تا بتوانید بعداز ظهر با کسی که دوستش دارید اوقات خوشی را سپری کنید.

 متولدین آبان :

 شما اکنون زیاد در قید و بند این نیستید که احساسات تان را برای خودتان نگاه دارید و اصلا هم نگران این نیستید که مورد قضاوت دیگران قرار بگیرید. ممکن است حتی خوشحال باشید چرا که با نیت قبلی در اوج شایستگی گرفته اید. خوشبختانه امروز نیاز به انتقاد و نظر هیچ کس ندارید. شما قادرید که بسرعت تشخیص دهید کجا باید تمرکز داشته باشید و چگونه رفتار خود را برای رسیدن به هدف خاصی اصلاح کنید.

 متولدین آذر :

احتمالا امروز بسیار عصبی و آتشی مزاج هستید چرا که وظایف بی شماری دارید که باید آنها را سروقت انجام و آن را تحویل دهید. به نظر می‌رسد که دارید وقت را از دست می‌دهید اما ورود ماه به نشان شجاع و بی باک تان به شما یک فرصت جدید در رابطه با پروژه ای که در حال انجام آن هستید بدهد. مواظب باشید؛ چرا که ممکن است وسوسه شوید که کار قبلی خود را در ازای بدست آوردن کاری مهیج تر از دست بدهید. کارهای قبلی تان را به پایان برسانید تا بتوانید کار تازه‌ای را تجربه کنید.


 متولدین دی :

 خوشبختانه احتمالا بعد از ظهر امروز می‌توانید به‌ آن استراحت و آرامشی که مدت‌هاست در جستجوی آن هستید برسید. حتی اگر به نظر می‌رسد که بسیار سخت است که آن را بپذیرید و از آن لذت ببرید. یک روز بی قرار کننده تمایل شما را به آرامش و سکوت افزایش می‌دهد اما ممکن است وقتی آن را بدست‌ آوردید زود از آن خسته شوید. به یاد داشته باشید نیازی نیست که وقتی هیچ مسئله ای وجود ندارد یک نمایش جدید خلق کنید.

 متولدین بهمن :

امروز می‌توانید با احترام به خود و دانستن ارزش خودتان یک پیشرفت در زندگی تان را تجربه کنید. ممکن است از شخصی از نزدیکان تان یاد بگیرید که دیگران چقدر برای کارهای شما ارزش قائل هستند. اما در عوض اینکه به خود مغرور شوید و اجازه دهید که تملق دیگران شما را در منجلاب نادانی غرق کند آماده کار بعدی شوید. بسیار خوب است که به جلو پیش بروید اما قبل از آن بنشینید و درباره کارهایی که قبلا انجام داده اید به خوبی بیندیشید.


 متولدین اسفند : شما آنقدر در رویاپردازی زیاده روی کرده اید که دیگر این روزها فکر می‌کنید که دنیای واقعی اهمیت چندانی ندارد. محدود کردن نیازهای جسمی و مادی خود می‌تواند باعث شود تا بتوانید یک سفر درونی داشته باشید. با این حال به نظر می‌رسد این نوع طرز فکر برای زمانی به پایان برسد زمانیکه نگرانی‌های مالی شما باعث سقوط شما از آسمان رویاها به دنیای زمینی شود. انجام دادن تعهدات تان به همان اشتیاقی که برای رویاهای خود دارید باعث می‌شود شما به آنچه که واقعا نیاز دارید اشرا


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

سلامت و بهداشت - بدن و سلامت

 

زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می شود شما می توانید با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. روشهای ساده ای که فعال بودن شما را تضمین کند و نیروی ذهنی تان را قوی نگه دارد.

1- وقتی در اینترنت جستجو می کنید، مراکز کلیدی در مغزتان را که کنترل تصمیم گیری و استدلال آوری پیچیده را کنترل می کنند، درگیر می کنید. این کلیک های کوچک گاهی از خواندن نیز محرک تر است.

جستجو در اینترنت مدارهای عصبی را استفاده می کند که در هنگام خواندن فعال نیستند. استفاده بیشتر از گوگل که برای جستجو هدفمند تر است، چرخه های قوی تری در ذهن شما می سازد. پیشنهاد: برای مثال چند روز در هفته به مدت 20 دقیقه در اینترنت به دنبال مطالبی بگردید که همواره میخواستید بیاموزید، هر چه که باشد! درباره بازیگران، موسیقی یا فعالیت مغزی!

2- بله، ورزش! ورزش می تواند زوال عقل را بخوبی به تاخیر بیندازد. اما می دانید که ورزش منظم می تواند زوال عقل را کاملاً معکوس کند؟ طبق تحقیقات تمرینات ایروبیک سرعت و شفافیت تفکر را بسیار بالا برده و همچنین بافت نسج مغز را زیادتر میکند.

پیشنهاد: سه بار در هفته به مدت 50 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید تا این تاثیر بر شما ایجاد شود. برای نتیجه بهتر در پارک یا مکان پر درخت اینکار را انجام دهید زیرا تاثیرش 20 درصد بهتر خواهد بود.

3- مسواک زدن به وضوح با سلامت مغزی ارتباط دارد. این نتیجه پس از مطالعه بر روی هزاران فرد بین 20 تا 59 ساله انجام شده است و مشخص شد بیماریهای دندان و لثه با بدترین بیماری های مغزی در سنین کهولت ارتباط دارد. پس به توضیه های دندان پزشکتان توجه کنید، هر روز مسواک حداقل یکبار و هر بار حداقل 2 دقیقه مسواک زدنتان طول بکشد.

4- تا جای ممکن از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید، با افزایش مصرف الکل، حجم مغز کاهش می یابد، و این مشکل در زنان بیشتر است زیرا زنان جثه کوچکتری دارند و بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرند.

5- مصرف زغال اخته سرعت عملکرد مغز را افزایش می دهد و باعث رشد سلولهای هیپوکامپوس می شوند. زغال اخته را همراه با غلات یا ماست مصرف کنید و برای فصلهای بعد فریز کنید.

6- با سودکو 10 سال جوانتر شوید! سودوکو سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می دهد، اول می توانید با پازل ها و جدولهای ساده که در تمام فروشگاه ها هست شروع کنید تا در سودوکو حرفه ای شوید!

7- مدیتیشن نیز بر بهبود سلولهای خاکستری مغزتان اثر می گذارد و بر رشد مناطقی از مغز که مخصوص کنترل حافظه، زبان و حواس است اثر مثبت دارد. با 15 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کنید، مثلا در ساعت ناهار یا قبل از ترک محل کار، راست بنشینید، چشمها را ببندید، و به هر چیزی که در زمان حال حسش می کنید، تمرکز کنید. چه صدای پرنده ای در دوردست باشد چه صدای تنفس تان.

 

10 پیشنهاد ویژه برای تقویت مغز

?/ کاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و ششها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت میکند. برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل ?? دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.

?/ متعادل بخورید

انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد میکند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی بسیارآرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته) در بدن تجزیه میشوند. سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند که می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.

?/ مراقب رژیم غذاییتان باشید

در حالی که پرخوری فعالیت مغز را کند میکند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن به مغز می‏شود، کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند، احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (anorexia) (ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.

?/ مراقب بدن خود باشید

بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل سیگار نکشیدن و عدم استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.

?/ از استراحت و آرامش لذت ببرید

در زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند و بعضی ذخیره می شوند.... مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار کمبود خواب هستیم، پروتئینی که سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شکل می دهد توانایی کافی برای تفکر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناکافی با فراموشی در ایام کهولت رابطه مستقیم دارد.

?/ از قهوه تان لذت ببرید

تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کافئین از مغز محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه علمی ? الی ? بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یک روز می تواند به کاهش فراموشی کمک کند و ?? تا ?? درصد از بروز آلزیمر پیشگیری کند. اینکه آیا کافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی اکسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری در این بعد از ظهر و چند سال بعد میشود.

?/ ماهی بخورید

براساس تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا ?، برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار موثر است. مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مکمل امگا ? نتایج جالبی را به همراه داشت که نشان می داد امگا ? دربرخی دیگر از منابع غذایی مانند تخم کتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.

?/ خونسرد باشید

استرس تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناکی در ناحیه‏ی هیپوکمپوس (hippocampus) و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‏دهد. بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند که داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.

?/ از مکمل ها استفاده نکنید

اخیرا استفاده از مکمل ها به وسیله برای جبران کاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مکمل های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است. دارو های مکملی مانند (ginkgo) و (melatonin) امروزه از نظربسیاری از افراد به سطل های زباله تعلق دارند. علیرغم منشا طبیعی، اینگونه داروها فاقد عوارض جانبی نیستند، عوارضی مانند: فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، مشکلات باروری و افسردگی. برای انسانهای سالم داروی (ginkgo) هیچ تاثیر مثبتی ندارد و گاها تاثیر دارونماها از این گونه مکمل ها بیشتر است.

??/ مغز را به چالش بکشید

حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک میکنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هرچند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کمکاری ذهن است. هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. کلید کار میتواند انجام یک کار چالشی جدید مانند حل یک پازل جدید و سرگرم کننده باشد

ارسال به دوست

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

یک بار صبح و یکم بار شب، هر بار یک قطعه پنج سانتی از گیاه الوورا را بریده و شیره آن را به صورت خود بمالید تا پوست شاداب و شفافی داشته باشید
 
یک بار صبح و یکم بار شب، هر بار یک قطعه پنج سانتی از گیاه الوورا را بریده و شیره آن را به صورت خود بمالید تا پوست شاداب و شفافی داشته باشید و به مرور چروک هی پوستتان کم شده و پوستتان کشیده شود .
 
روغن هسته انگور باعث رویش مجدد ابرو می شود
 
 
بری فرم دادن ابروها کشمش را از وسط نصف کرده به قسمت هی نامنظم ابرو بمالید و بعد با شانه یا برس ریمل خشک شده به سمت بالا شانه کنید.
 
بعد از آریش صورت، هنگامی که به موهی خود تافت می پاشید، اجازه دهید مقداری از تافت به چهره تان پاشیده شود (البته چشمهیتان را ببندید). ین کار باعث تثبیت تقریبی آرایشتان می گردد.
 
برای ماندگاری رژ لب خود کرم پودر صورتتان را به لبتان مالیده سپس کمی هم پنکیک بزنید تا لب بیرنگ شود. بعد رژ لب خود را بزنید. حدالامکان از استفاده از رژهی اصطلاحا دوام دار جلوگیری کنید چون سرب موجود در ین رژها، که باعث دوام آنها می گردد، در طی زمان به پوست لب آسیب رسانده آن را خراب می کند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید خانمها بدانند ،

  

 

 

پرسشهایی را که هر خانمی ممکن است درباره حفظ سلامت و زیبایی از یک متخصص داشته باشد، مطرح میکنیم و امیدواریم شما هم جواب پرسشهایتان را از میان این سطرها پیدا کنید.

وقتی به متخصص پوست و زیبایی مراجعه میکند، اولین سوالی که با او مطرح میکنید چیست؟ در اینجا پرسشهایی را که هر خانمی ممکن است درباره حفظ سلامت و زیبایی از یک متخصص داشته باشد، مطرح میکنیم و امیدواریم شما هم جواب پرسشهایتان را از میان این سطرها پیدا کنید.

 

 

کدام مارک تجاری از محصولات آرایشی و بهداشتی را توصیه میکنید؟

انواع بسیار زیادی از محصولات آرایشی و زیبایی در بازار وجود دارند. این محصولات قیمتهای متفاوتی دارند و در بعضی موارد برای تهیه آنها باید هزینه سنگینی بپردازید. اما گاهی نیز با پرداخت مبلغ ناچیزی میتوانید آنها را تهیه کنید.

باید بدانید، هیچ ارزانی بی دلیل نیست، بنابراین، به ویژه برای تهیه کرم پودر، فوندیشن و کرمهای دور چشم و ضد پیری یا ضد آفتاب با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. استفاده از لوازم آرایش ارزان و نامرغوب ممکن است در کوتاه مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما  شود، ولی در بلند مدت آسب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد میکند، چرا که صدمات ناشی از آن بیش از اثرات زیبایی آن خواهد بود.

معمولا مارکهای بسیار معروف و شناخته شده که کنترل کیفیت هم میشوندحتی در افراد با پوستهای حساس نیز ایجاد عارضه نمیکنند.

هیچگاه تحت تاثیر فرآورده های تجاری که در آگهی های تجاری تبلیغ میشوند قرار نگیرید. با توجه به افزایش روزافزون این شرکتها و محصولات آنها، در این صورت مجبور خواهید بود هر روز از یک محصول جدید استفاده کنید که جز نارضایتی و سر در گمی نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

 

برای داشتن دستها و ناخن های زیبا و سالم چه کارهایی میتوان انجام داد؟

اگر خانه دار هستید و در طول روز باید ساعاتی را به کارهای منزل و شست و شوی ظروف  و مواد غذایی بپردازید، باید بیش از دیگران از پوست دستهای خود مراقبت کنید، هنگام شستشو از دستکشهای نخی زیر دستکشهای پلاستیکی استفاده کنید، چرا که تماس مداوم با گرد و غبار ممکن است موجب التهاب پوست دستان شما شود. برای خارج کردن مواد از زیر ناخنها از یک مسواک نرم اسفاده کنید. میتوانید در طول روز از صابون های گلیسیرین و یا صابون های کرم دار برای شست و شوی دستتان استفاده کنید.

به علاوه توصیه میکنیم از شستن غیرضروری دستهایتان در طول روز خودداری کنید، چون به این ترتیب دستتان چربی طبیعی خود را از دست خواهد داد و پوست آن خشک خواهد شد. هنگام استفاده از مواد شیمیایی مثل سفیدکننده های خانگی و جرم گیرها سعی کنید این مواد با پوست دستتان تماس پیدا نکنند.

در صورتی که پوست دستان شما آب خود را از دست داده برای برگرداندن رطوبت به آن دستهایتان را پنح دقیقه در آب ولرم نگه دارید و بلافاصله پس از آن از یک نرم کننده یا وازلین یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای نرم کردن پوست دستتان به نسبت مساوی گلیسیرین و گلاب را محلوط کنید و به پوست دستتان بمالید.

برای سفید و نرم کردن پوست دستها، عسل و آب لیموترش را نیز میتوانید با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 5 تا 20 دقیقه روی پوست دستتان بمالید و سپس آن را بشوئید.

 

برای نگهداری موچه کارهایی میتوان انجام داد؟

بیشتر خانمها در طول روز و در ساعات طولانی برای جمع کردن موهایشان از سنجاق سر و کش استفاده میکنند. استفاده از این وسایل به مدت طولانی و برس و شانه کردن موی خیس باعث آسیب و وزدار شدن مو و حالت نگرفتن آن میشود. در صورتی که موهایتان آسیب دیده است، هنگام تهیه شامپو دقت کنید انواع را انتخاب کنید که برای موهای آسیب دیده تهیه شده اند. از انگشتانتان برای مرتب کردن موها استفاده کنید. از قدرت زیاد سشوار فقط تا مرحله ای که مو خیس است استفاده کنید و در ادامه از باد سرد و یا قدرت کم آن استفاده کنید. اگر موهایتان موخوره دارد و انتهای آن دو یا چند شاخه شده است، قسمت شاخه شده را از چند سانتیمتر بالاتر کوتاه کنید. استفاده از شامپوهای حاوی ویتامین ای و شامپوی بچه به شما توصیه میشود.

میتوانید قبل از سشوال کشیدن موهایتان را با ژلهای ملایم و یا روغن نارگیل آغشته کنید.

 

برای جوان کردن پوست و پیشگیری از پیر شدن آن چه راه هایی وجود دارد؟

تنها مواد شناخته شده ضدپیری پوست، ضد آفتاب ها هستند. بهترین کاری که شما میتوانید انجام دهید،دوری از آفتاب است.

کلاژن، الاستین، لیپوزوم و ... که در کرم ها وجود دارند، جذب پوست میشوند و فقط اثر مرطوب کنندگی کرم را افزایش میدهند. شاید شما هم در تبلیغات مختلف با تزریق کلاژن آشنا شده باشید.

تزریق کلاژن میتواند خطوط چهره مانند خط اخم و خط لبخند و یا خطوط ناشی از پیری را از روی پوست شما برطرف کند ولی پس از مدتی جذب میشود و تزریق مجدد، اغلب دو تا شش سال بعد باید انجام شود. با استفاده از پیلینگ میتوان تا حدودی پوست را جوان تر و صاف تر و شاداب تر کند.

 

برای رفع پف دور چشم چه پیشنهادی دارید؟

پف دور چشم به دلیل جمع شدن آب در اطراف چشم و زیر پوست آن ایجاد میشود. این اتفاق معمولا قبل از قاعدگی یا به دلیل نیروی جاذبه موقع خواب ایجاد میشود. برای پیشگیری از آن، زمان خواب بهتر است زیر سرتان بلند باشد.

استفاده از کمپرس سرد هم راهی موثر برای برطرف کردن پف دور چشم است. میتوانید یک قاشق را در یخچال قرار دهید  و صبح ها آن را روی پلکتان بمالید. به علاوره ورزش کردن و زودتر بیدار شدن از خواب نیز در رفع این حالت موثر است. در اینجا باید به شما توصیه کنیم که در استفاده از کرم های دور چشم برای پلک بالا آن را از داخل به خارج و در پلک پایین از خارج به داخل بمالید.

از حرکات نامنظم مالشی و جلو به عقب و چپ به راست استفاده نکنید چرا که ممکن است چروکهای دور چشم شما را بدتر کند.

 

پوستی مانند برگ گل

برای داشتن پوستی روشن و سالم لازم است بهداشت آن را رعایت کنیم. حمام کردن و دوش گرفتن با آب خیلی داغ و غوطه ور بودن طولانی در آب و ساییدن شدید پوست باعث خشکی آن می شود. بنابراین از این روشها دوری کنید. هوای سر و گرمای زیاد هم میتواند  اثر خشک کنندگی استحمام را افزایش دهد و منجر به خارش پوست شود.

حتما از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید و مالیدن ضد آفتاب روی پوست صورت و دستهایتان قبل از خروج از منزل را فراموش نکنید. اگر به استخرهای روباز میروید، از کرم ض آفتاب بر  روی تمام پوستتان استفاده کنید. اگر عادت دارید زیاد حمام کنید و یا سن و سالتان بیش از چهل سال است و یا در نواحی کوهستانی که زمستان بسیار سردی دارند زندگی میکنید، برای جلوگیری از خشک شدن پوست از روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید.

بهترین روش برای کنترل بوی بد بدن که ناشی از عرق کردن و تجزیه مواد روی پوست است حمام کردن در شب است.

 

خلاصی از دست تاتو (خالکوبی)

شاید شما هم ابروهایتان را تاتو کرده باشید و حالا به دلیل بدرنگ شدن و یا دوست نداشتن مدل آن تمایل دارید پاکش کنید. نتایج درمان برداشتن خالکوبی غیرقابل پیش بینی است.

دستیابی به نتایج دلخواه به این بستگی دارد که شما چه محلی را خالکوبی کرده اید و عمق و رنگ و اندازه خالکوبی چقدر است. رنگهای سبز و زرد و قرمز راحت تر برداشته میشوند.

هر چه این رنگها یکنواخت تر و سطحی تر باشند نتیجه مطلوب تر است. شما با برداشتن خالکوبی آن را با یک چای زخم عوض میکنید.  برداشتن تاتو در افرادی که پوست تیره تری دارند و به اصطلاح سبزه هستند، نتایج بهتری خواهد داشت.


اولین دیدگاه را شما بگذارید خانمها بدانند ،

  

  
نام ماه

 فروردین
 
 
شاید دیگران از چیزی ناراحت و عصبانی باشند سعی کنید شرایط را بدتر نکنید البته شما به سختی رفتار آن ها را باور می کنید. به آن ها فرصتی بدهید تا خودشان آرام شوند.
 

  اردیبهشت
سعی کنید در مورد هیچ چیزی تصمیم نگیرید زیرا نظر و یا رفتار دیگران کمی متغیر است . مسلماً بعد از گذشت یک روز حتماً‌ از این که صبر کرده اید تا بعد در مورد موضوعی صحبت کنید خوشحال می شوید.

 


 خرداد

ستارگان به شما کمک می کنند تا همسر و همکارانتان را با دید تازه ای نگاه کنید .اگر دست از کنترل زندگی بردارید احساس آرامش بیشتری پیدا می کنید. مطمئن باشید دیگران هم به سود شما رفتار می کنند. بنابراین کمی هم کارها را به دست آنها بسپارید.

 

 تیر

درحال انجام یک معامله مهم هستید که واقعاً مشکل است، وتماس های متعدد کمی عصبانی تان می کند زیرا تمرکزتان بهم می خورد.شاید در مقابل این دنیای بزرگ معامله شما خیلی کوچک باشد.اما این معامله برای شما مهم است.
 
 
 

 مرداد

کسی که از قبل به شما نزدیک است، مروز همانند قلعه ای از قدرت است و شما نسبت به او بسیار سخاوتمند می باشید. از او توقع نداشته باشید که ترانه بزرگی بسراید و با آن برقصد، چرا که این روش او نیست. در عوض، پیشنهادی دلگرم کننده به شما خواهد داد و شما را ترغیب می کند که به او بگوئید مشکل کار کجاست. اگر به نظر می رسد که اسناد وبرگه های کارهای حقوقی تان در اداره پست گم شده است، علت رادنبال کرده و ببینید چه اتفاقی برای آنها افتاده است.
 
 

شهریور
 
 
در حال حاضر بهترین راه درک کردن دیگران این است که در هر فرصتی با آنها صحبت کنید.زیرا در غیر این صورت نمی توانید بفهمید چه می خواهند و در نتیجه برداشت غلطی خواهید داشت.زمان خوبی برای شرکت در مذاکرات و بحث ها است زیرا از این که حرف های دیگران را بشنوید خوشحال می شوید.اما از حق تان نگذرید برای اینکه با دیگران مصالحه کنید.
 

 

 مهر 
 
سیاره ها امروز روز بسیار عالی ساخته اند که در آن می توانید بسیاری از کارهای تان بپردازید.شما احساس موثر بودن و کارآمد بودن می کنید و می توانید مثال خوبی برای بقیه باشید و دیگر چه؟بر روی رئیس و یا هر شخص دیگری که در راس قدرت و اختیار است تاثیر خواهید گذاشت اگر قرار است امروز در جلسه یا مصاحبه ای شرکت کنید،جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که تاثیری بسیار عالی برجای خواهید گذاشت.
 

 آبان
 
امروز می توانید نفس راحتی بکشید البته اگر نگران سلامتی یا کارتان بوده اید.اگر به چیزهایی که خوشحال تان می کند توجه کنید انرژی تان بی اندازه بالا می رود.هر چقدر مثبت بین تر باشید فرصت های بیشتری به دست می آورید.
 
 

 آذر
 
امروز ستاره ها جرقه هایی بین شما و یک شخص خاص ایجاد می کنند. گرچه در ظاهر اتمسفر پردردسری به نظر می رسد ولی در عین حال خیلی پرهیجان نیز هست. قطعاً تنش هائی در هوا وجود دارد پس یک سناریو که احتمال دارد اتفاق بیفتد این است که برای شروع یک دوستی، اول دعوا براه می افتد.

 دی 
 
اموز خیلی بهتر است به جای این که با همسرتان جر و بحث کنید با دوستانتان باشید. درهر صورت اگر شکایتی از همسرتاندارید، متوجه خواهید شد که امروز یک دوست نیز یک سری از حقایق زندگی اش را برای شما بازگو می کند.

 

 بهمن 
 
امروز تمام مدت به یک موضوع فکر می کنید و درباره آن صحبت می کنید و بدون شک هر کسی که بخواهد ایده هایتان را از ذهنتان بیرون کند وقتش را تلف کرده است . با موقعیت ذهنی که دارید استعداد انجام خیلی کارها را دارید. اما شما تنها مسائل را از دیدگاه خودتان می بینید و این کاری خطرناک است . بهمنی عزیز شما مانند دیگران نقطه ضعفهایی دارید که لازم است دیگران آنها را به شما نشان دهند.
 

 اسفند

شما در حاشیه افشای جدیدترین طرح هایتان هستید. ممکن است عاقلانه باشد قبل از این که به دیگران معرفی کنید یک بار دیگر بررسی کنید این که آیا آنها به حرفه یا زندگی خانوادگی تان مربوط شوند. شما می خواهید بهترین تاثیر را در همه موارد بگذارید این طور نیست؟
 
 


نظر()

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ