فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

اخبار موسیقی ایران:‌حافظ ناظری گفت: سمفونی رومی نام پروژه جدید من است که در آن سعی دارم با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب گونه جدیدی از موسیقی را معرفی کنم که می‌توان نام موسیقی فراکلاسیک ایرانی را روی آن گذاشت

 

 

در مراسم نشست رونمایی سمفونی رومی که با حضور علی مرادخانی؛ مدیر موزه موسیقی، شهرام ناظری، محمود دولت‌آبادی، هوشنگ کامکار، حافظ ناظری، داود گنجه‌ای ، محمدرضا درویشی، عباس سجادی، رامبد صدیف، اردشیر کامکار و کیوان ساکت در موزه موسیقی برگزار شد، عباس سجادی مدیر مرکز موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: حافظ ناظری فرزند پدری است که بیرق پرچم هنر ایران را در دنیا به اهتزاز درآورده است .
وی افزود: پروژه رومی یکی از ارزشمندترین کارهایی است که توسط ایشان انجام شده و هم اکنون فاز اول آن شکل گرفته و برای اولین بار یک کمپانی صوتی و تصویری (سونی) با سرمایه‌گذاری روی یک اثر موسیقی آن را منتشر خواهد کرد.
در ادامه این نشست حافظ ناظری گفت: برای من باعث افتخار است که امروز در جمعی قرار دارم که بزرگان فرهنگ مملکت در آن حضور دارند و این همدلی و حمایتشان تحول بزرگی خواهد بود.
وی ادامه داد: متأسفانه اهالی هنر ایران با هم یکی نیستند و امروز حضور بزرگان موسیقی و فرهنگ این سرزمین می‌تواند حرکت بزرگی را ایجاد کند.
این آهنگساز ادامه داد: امروز زمانی است که من برایش 10 سال صبر کردم چرا که حدود 10 سال پیش ایران را برای رسیدن به یک رویای بزرگ ترک کردم. من در آن زمان به نیویورک سفر کردم و در یک شرایط خیلی خاص که نه موسیقی کلاسیک و نه زبان غیر از ایران را می‌دانستم از نقطه صفر شروع به کار کردم.
وی ادامه داد: با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های نیویورک و حضورم در کنار برخی بزرگان باعث شد که در این سالها رویاهای ذهنی‌ام را به حقیقت تبدیل کنم.
وی در خصوص سمفونی رومی گفت: سمفونی رومی نام پروژه جدید من است که در آن سعی دارم با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب گونه جدیدی از موسیقی را معرفی کنم که می‌توان نام موسیقی فراکلاسیک ایرانی را روی آن گذاشت.
وی افزود: نام این پروژه نمادی از آمیزش فرهنگ شرق و غرب است که لغت سمفونی به عنوان سمبل فرهنگ موسیقایی غرب برگرفته از واژه سمفونیا و مولانا به عنوان اسطوره و سمبل فرهنگ مشرق‌ زمین است.
وی ادامه داد:ماهیت و ساختار اصلی این گونه جدید موسیقی برپایه اصالت‌های موسیقی ملی ایران است اما از لحاظ ارکستراسیون و ترکیبات ملودی با آن تفاوت دارد.
این آهنگساز اظهار داشت: برای اولین بار یک کمپانی مطرح دنیا روی یک اثر موسیقایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و آن را منتشر می‌نماید.
وی در خصوص موسیقی این اثر گفت: به عقیده من موسیقی این کار با توجه به تلفیق فرهنگ غرب و شرق تا به حال شنیده نشده و تنها خصلتش این است که شبیه هیچ نوع موسیقی دیگری نیست.
وی در خصوص انتشار گسترده سمفونی رومی اظهار داشت: با توجه به نظر اسپانسر این اثر در تمام دنیا به صورت گسترده منتشر خواهد شد و در ایران نیز به دلیل نبود قانون کپی‌رایت به صورت محدود و اینترنتی به فروش می‌رسد.
وی در خصوص انتخاب نام رومی به جای مولانا بر روی این اثر گفت: این اثر یک پروژه بین‌المللی است و ما برای شناساندن موسیقی و فرهنگ خودمان باید نامی را انتخاب کنیم که وجه بین‌المللی داشته باشد.
بر این اساس مجبور شدم نام رومی را به جای مولانا برای این اثر برگزینم.
در ادامه این نشست، محمدرضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی اظهار داشت: ما این موسیقی را نشنیده‌ایم ولی به کار شما و پدرتان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که کار خاصی صورت گرفته است. سمفونی رومی بهانه‌ای شد که امروز همه دور هم جمع شویم و از این بابت باید از شما و پدرتان تشکر کنیم چرا که اگر این اثر و حضور شخص شما نبود امروز این تعداد از اهالی موسیقی دور هم جمع نمی‌شدند.
محمود دولت‌آبادی نیز در این مراسم گفت: جای خوشحالی دارد که بعد از 10 سال یکی از جماعت ایرانی به کشور بازگشته و این خود باعث مسرت و خوشحالی است.
وی ادامه داد: این مملکت متعلق به همه مردم ایران است و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که همه افراد ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، به ایران بازگردند.
بعد از صحبت‌های دولت‌آبادی، شهرام ناظری خواننده برجسته کشور اظهار داشت: در این شرایط تنگنا و ترس همین که موضوعی باعث می‌شود که تا تعدادی از هنرمندان دور هم جمع شوند یک اتفاق خوشایند است و فرصت خوبی است تا ما بتوانیم با هم همفکری کنیم.
وی افزود: من در تمام این سال‌ها کار حافظ را به اختیار خودش گذاشتم و آن را به گونه‌ای تربیت کردم که شخص معتقدی باشد و همین باعث گردید امروز هم نوع تفکر، خواندن و حتی آهنگسازی‌هایش با من متفاوت باشد که این اتفاق را دوست دارم و معتقدم در تنوع سلیقه هنری می‌تواند اتفاقی را حاصل کند.
این خواننده ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که با وجود آنکه به آن پرداخته نشده فرهنگ ارزشمندی دارد چرا که در هر منطقه‌اش هر شکلی از فرهنگ و هنر را با تنوع گسترده‌ای می‌بینیم و این تنوع سلیقه یک معجزه است که می‌تواند از آن در موسیقی استفاده کرد.
ناظری اظهار داشت: متأسفانه کشور ما در این سال‌ها دچار مشکلات متعددی بوده و موسیقی طی قرن‌ها زیر فشار قرار گرفته حتی امروز هم که در کنار هم هستیم هنوز مسائل جزئی موسیقی‌مان حل نشده است.
ناظری ادامه داد: فرزند هنرمندان طبیعتا نبوغی دارند و من هم از جوانی می دانستم که حافظ در آینده کاری خواهد کرد و تنوعی در هنرش نمایان خواهد شد که امیدوارم تمام جوانان کشور یک روز با وجود شرایط سخت به عنوان ایرانی برای فرهنگ و هنرشان مطرح شوند.
در ادامه این نشست هوشنگ کامکار با انتقاد از برگزاری چنین مراسمی قبل از انتشار اثر گفت: به عقیده من این موسیقی باید ابتدا شنیده می‌شد و سپس برای آن چنین مراسمی برگزار می‌گردید.
حافظ ناظری نیز در توضیح کامکار اظهار داشت: متأسفانه هنوز ضبط ما به اتمام نرسیده و همچنان ادامه دارد. این اثر قرار است در ماه خرداد توسط کمپانی سرمایه‌گذار منتشر شود.
در پایان این نشست، شهرام ناظری در خصوص کنسرت مشترک خود با حافظ گفت: ما قصد داریم 19 تا 22 اسفند ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی کنسرتی را برگزار کنیم که کلیت این اجرا شاهنامه‌‌خوانی بر اساس موسیقی مقامی خواهد بود..


منبع: فارس

اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

  

تهران- نقاش اهل اسلواکی شرکت کننده در نخستین همایش بین المللی نقاشی "از پرسپولیس تا خلیج فارس" معتقد است که ایران لبریز از مناطق و آثار تاریخی جالب و باور نکردنی است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا،روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی روز چهارشنبه اعلام کرد، " یوری دولان" با بیان اینکه تماشای بنای پرسپولیس از نزدیک برایم شگفت انگیز بود، اظهار داشت: ایران سرشار از مناطق دیدنی و جالب است؛ به گونه ای که نمی توان آن را در سه تابلو به تصویر کشید.
این نقاش اسلواک درمورد سطح بالای کیفیت نقاشی های ایرانی افزود: سطح کیفی نقاشی های ایران تفاوت چندانی با آثار اروپایی ندارد و من معتقدم نقاش های خوب بسیاری در ایران وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان این همایش بهترین شرایط ممکن را برای ما فراهم کردند و ما توانستیم ضمن دیداراز بسیاری از مناطق و تمدن ایرانی در شیراز و قشم ، با الهام از مکان های تاریخی و دیدنی این شهرها نقاشی هایمان را ترسیم کنیم.
این هنرمند اهل اسلواکی اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین برنامه هایی ادامه پیدا کند.
این همایش که از 21 بهمن به طور رسمی آغاز ‌شد، 9 هنرمند خارجی از پنج کشور جهان شامل: جانا ترتکا از سوئیس، ژان موریس و فرانسوا رومر از فرانسه، اروس استفان از مجارستان، فورا دوری کلودیو از ایتالیا، پیتر پولاگ، استانیسلاو چرنی، کریستین زابو و ژوراژ دلان از اسلواکی در کنار 9 هنرمند ایرانی،نقاشی‌های خود را بر اساس دیده‌هایشان در سفر به استان‌های فارس و هرمزگان،ترسیم ‌کردند.

نظر() طراحی و نقاشی-گالری ،

  

تهران ، گروه گزارش - بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید و فصل جدید کنسرت های موسیقی اساتید آغاز شد، اما هنوز بهترین اجراها هم در نبود "سالن خاص موسیقی" روح و بیانشان، کمرنگ می شود و موسیقی همچنان در عطش"سالن" می سوزد.
به گزارش ایرنا، موسیقی در کشور هنوز حتی یک سالن ندارد و این در حالی است که در هجمه چندین ساله موسیقی هایی گرفتار شده است که با فن آوری های جدید حتی توسط چند نوجوان در یک اتاق نیز قابل اجرا، صداگذاری مناسب و تکثیر است.
اما در هنگامه ای که فوج موسیقی های بی هویت روز به روز بیشتر می شود، مردم همچنان موسیقی اصیل و پرمعنا را دوست می دارند، برای شنیدن آن انتظار می کشند و برای دیدن آن اشتیاق بسیار دارند.
با این حال، کنسرتها و اجراهایی که حاصل تمرین های چندساله و گاه یک عمر به بار نشسته استادان و هنرمندان این عرصه است، در نبود امکانات سالنی، به آسانی کیفیت خود را از دست می دهد تا اندوهی بی پایان دل هنرمندان آن را به درد آورد.
پیچیدن صدا در بلندگوها به هنگام اجراها در فضای باز، نبود سن (سکو) مناسب و فقدان مکان برای اجراهای ارکستری بزرگ ، همه و همه از معضلاتی است که کنسرت ها را با مشکل روبه رو می سازد. این در حالی است که مشتاقان موسیقی اساتید - چه سنتی، چه کلاسیک و چه پاپ - بیشتر بوده و امکانات صوتی خانگی ، دریافت های شنوایی و دقت بیشتری در این زمینه دارد.
امروزه مشکل نبود سالن خاص موسیقی، در کنار رشد کیفی و کمی گروه های موسیقی که در زمینه موسیقی بهینه کار می کنند و خواست مردمی برای دیدن اجرای زنده این گروه ها ، منجر به استفاده از هر سالن یا فضایی برای اجرای برنامه شده است. در چنین وضعیتی، فضاهای باز مجموعه های تاریخی و سالن های برخی از سازمان ها که دارای کاربردهای دیگری بجز اجرای موسیقی هستند، همگی تبدیل به محلی برای اجرای برنامه کنسرت شده اند، بدون آنکه ویژگی های لازم برای یک اجرای خوب از جمله سیستم های صوتی ، تصویری، نوع جای گیری صندلی ، ویژگی مدور سالن ، صحنه مناسب ، به کارگیری برق اضطراری و حتی سن مناسب، با توجه به خصوصیات یک کنسرت را داشته باشند .
از ماجرای نبود سالن همین بس، که تنها سالن معتبر موسیقی ایرانی ، که همه ارکسترهای بزرگ هم در آن اجرا می شود و حتی این سالن نیز سن مناسبی برای چینش تمام نوازندگان اجراهای بی بدیل کلاسیک را ندارد، تالار وحدت است که در اصل میانه دهه چهل شمسی برای اختصاص سالنی به اپرا ، طراحی و ساخته شد.
تالار وحدت در سال ???? بر اساس مدل نمونه اپرا هال وین ساخته شده و با گذشت 44 سال از عمرش همچنان تنها تالار استاندارد برای اجرای موسیقی در کشور شناخته می شود!
"بابک رضایی" مدیر اجرایی جشنواره بیست‌وششم موسیقی فجر ششم بهمن سال جاری در آستانه جشنواره موسیقی در گفت و گویی ، با بیان اینکه ما باید 10 تالار بهتر از تالار وحدت در این سال‌ها احداث می‌کردیم، می گوید: به نظر من امروز بزرگ‌ترین مشکل موسیقی ما نبود سالن مناسب است. چرا که ارکسترهای بزرگ ما که فعالیت‌شان منجر به تولید آثار فاخر در موسیقی می‌شود، نیاز به مکان مناسب دارند ولی این امکان برایشان فراهم نیست.
وی می افزاید: اصلی‌ترین مرکز پیگیری احداث سالن‌های مناسب موسیقی در کشور، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این دفتر به عنوان متولی و نهاد تخصصی موسیقی کشور که جزو بدنه دولت است، باید این موضوع را به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم کاری خود قرار دهد و تلاش کند که این موضوع را در دولت، مجلس، شهرداری و مراکز مختلف عمرانی کشور مطرح کند تا به‌زودی ما به این هدف دست پیدا کنیم.
"عبدالحسین مختاباد" خواننده موسیقی سنتی نیز با تایید این معضل برای موسیقی کشور می گوید: در کشورهای دیگر سالن های خاص موسیقی وجود دارد و کمبود سالن موسیقی در ایران را باید مشکلی ساختاری در راه اعتلای موسیقی به حساب آورد.
در این میان، اظهارات بابک رضایی مدیر جشنواره موسیقی فجر جالب است . او می گوید: این مشکل شاید در تهران خود را کمتر نشان دهد! اما در برخی از شهرستان ها ، نمی توان حتی ارکسترهای بزرگ موسیقی را برای اجرای برنامه دعوت کرد ،چرا که حتی یک صحنه (سن) مناسب در سالن ها وجود ندارد تا گروه موسیقی روی آن استقرار یابد.
نبود سالن مناسب دردی بزرگ برای مشتاقان و فعالان عرصه موسیقی است. اگر نیم جست و جویی در اینترنت انجام دهید، اخبار گوناگونی در این باره خواهید یافت، اما ظاهرا هنوز عزمی جدی برای ساخت سالنی مناسب وجود ندارد؛ عزمی که می تواند پیش از آنکه دیر شود همانگونه که برای سینمای ایران در کمبود سالن ها و تکثیر فیلم ها رخ داد، برای هنر موسیقی نیز اتفاق بیفتد.
بسیاری از کارشناسان تاکید دارند با ساخت سالن مناسب می توان جلوی روی گرداندن مشتاقان موسیقی فرهیخته را گرفت و از روی آوردن آنها به موسیقی مبتذل جلوگیری کرد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

  

تهران- "حافظ ناظری" از رونمایی اثر سمفونی رومی شماره یک در آینده نزدیک خبر داد وگفت: این اثر یکی از چهار موسیقی کلاسیک جهان است که قابلیت برقراری ارتباط را با مردم مختلف جهان دارد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، "حافظ ناظری" ‌روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در موزه موسیقی اظهار داشت: برای نخستین بار به همراه پدرم "شهرام ناظری" و موزیسن های مشهور آمریکایی و اروپایی کنسرتی را در آمریکا اجرا کردیم که مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: سمفونی رومی یکی از چهار موسیقی کلاسیک جهان است و قابلیت این را خواهد داشت که با مردمان سراسر جهان ارتباط برقرار کند.
وی در مورد عنوان این پروژه افزود: سمفونی رومی یک سمبل است به گونه ای که واژه "سمفونی" به معنای گروه موزیسن و "رومی" نیز به عنوان نماد فرهنگ شرق است.
خالق سمفونی رومی گفت: در آهنگسازی این اثر سعی داشته ام تا از موسیقی های شرق و غرب یک تلفیق خاصی را ایجاد کنم.
ناظری ادامه داد: معتقدم موسیقی این آلبوم، با هیچ یک از آثار موسیقایی که شنیده اید، شباهت ندارد هر چند که تمامی آن برگرفته از فرهنگ ایرانی و موسیقی کلاسیک است.
وی گفت: تولید این اثر می تواند شروعی تازه برای تغییر دیدگاه برخی از مردمان دنیای غرب به ایران باشد و امیدوارم بزرگان موسیقی کشور نیز این راه را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه سمفونی شماره یک رومی از تیرماه سال آینده وارد بازار می شود، خاطرنشان کرد: به سبب اجرا نشدن قانون کپی رایت در ایران تعداد محدودی از این اثر به کشور از طریق کمپانی سونی ارسال می شود.
خالق سمفونی رومی ادامه داد: متقاضیان این اثر باید از طریق اینترنت به آدرس www.iranconcert.com مراجعه و ثبت نام کنند.
ناظری گفت: ضبط این اثر از چهار ماه پیش شروع شده و به سبب اینکه موزیسن های آن در سرتاسر دنیا پخش هستند ضبط آن در شش شهر مختلف انجام شده است.
در ادامه این مراسم نیز "محمود دولت آبادی " پژوهشگر و نویسنده پیشکسوت اظهار داشت: مایه بسی خوشحالی است که افراد تحصیلکرده ای همچون "حافظ ناظری" پس از سالها اقامت در کشورهای غربی برای تحصیل علم، دوباره به وطن برمی گردند.
وی با بیان اینکه این سرزمین متعلق به تمامی ایرانیان است ، یادآور شد: امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود تا استعدادهای فراوانی که سرشار از هنر، هوش و توانایی هستند، بنا به هر دلیلی از کشور رفته اند دوباره به سرزمین پدریشان برگردند.
همچنین در ادامه این نشست "شهرام ناظری" نیز اظهار داشت: نوع تفکر ، شیوه زندگی و نوع اجرای آثار هنری "حافظ ناظری" با من که پدرش هستم به کلی متفاوت است و این برایم خوشحال کننده است.
وی افزود: تاریخ نشان داده که هر چقدر تنوع فرهنگی و هنری بیشتری وجود داشته باشد امکان وقوع اتفاقات بزرگ بیشتر است.
در ادامه این نشست "هوشنگ کامکار" نوازنده گروه کامکار نیز اظهار داشت: ایکاش می شد قبل از برگزاری این نشست نسخه ای از این آلبوم به هنرمندان حاضر در جلسه ارائه می شد چراکه آن هنگام راحتتر می توانستیم به قضاوت بنشینیم.
وی با اشاره صحبت هایی "حافظ ناظری" در این نشست اظهار داشت: مسایلی که او مطرح کرد، سبب می شود که بارش بسیار سنگین شود چرا که انتظارات را بسیار بالا برد.
کامکار با بیان اینکه جوانان به دنبال نوآوری ، شور و نشاط هستند ،افزود: معتقدم آینده "حافظ ناظری" نیز بسیار درخشان خواهد بود.
بر اساس این گزارش در این نشست هنرمندان پیشکسوتی همچون "هوشنگ و اردشیر کامکار" ، "محمدرضا درویشی" ، "رامبد صدیف" ، "محمود دولت آبادی" ، "کیوان ساکت" "علی مرادخانی" و "شهرام ناظری" حضور داشتند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

  


عزت اله انتظامی رییس جشنواره بین المللی فیلم شهر شد
تهران-"عزت اله انتظامی" هنرمند مطرح و با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان رییس افتخاری جشنواره بین المللی فیلم شهر معرفی شد. 
  
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، روابط عمومی جشنواره فیلم شهر روز جمعه اعلام کرد آقای انتظامی بنا به پیشنهاد شورای سیاستگذاری و درخواست دبیر جشنواره، ریاست افتخاری این رویداد فرهنگی و هنری را پذیرفت.
این بازیگر با سابقه و مطرح سینما روز گذشته طی بازدیدی از بخش های مختلف جشنواره فیلم شهر ضمن بیان این که یکی از ابتکارات شهرداری تهران برگزاری چنین جشنواره ای است با فعالیت های صورت گرفته در این جشنواره از نزدیک آشنا شد.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با رویکرد "شهری انسانی برای انسان شهری" با دبیری دکتر "ابراهیم داروغه زاده" از 24 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود.
 
اختتامیه جشنواره 100 با حضور مجیدی، حاتمی‌کیا، عسگرپور و میرکریمی آغاز شد
خبرگزاری فارس: اختتامیه جشنواره 100 با حضور مجید مجیدی، ابراهیم‌ حاتمی‌کیا، محمدمهدی عسگرپور و سیدرضا میرکریمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، این مراسم ساعتی پیش در تالار اندیش حوزه هنری شروع شده و علاوه بر این سینماگران، عبدالرضا کاهانی، فرهاد توحیدی و شهریار بحرانی در آن حضور دارند.
«مجید مجیدی»، «ابراهیم حاتمی‌کیا»، «رسول ملاقلی‌پور»، «شهریار بحرانی» و «رضا میرکریمی» پنج فیلمساز مطرحی هستند که امسال از آن‌ها تجلیل می‌شود.
در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم 100، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری، معاون سینمایی وزیر ارشاد و رئیس جمعیت هلال احمر حضور دارند.
مجموع 1135 اثر ارسالی به این دوره از جشنواره فیلم 100 توسط رضا میرکریمی کارگردان سینما، عبدالله علی‌مراد کارگردان انیمیشن، ابراهیم فیاض مردم شناس، فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس و مهرداد اسکویی مستندساز مورد داوری قرار گرفت. علاوه بر داوری فیلم‌ها توسط هیئت داوری، آثار راه یافته به بخش رقابتی جشنواره، از نگاه داوران جوان بررسی و برگزیدگان در هر بخش معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در این بخش جایزه فیلم‌ سوم شامل لوح تقدیر و 10 میلیون ریال، در بخش داستانی به آرزوهای از دست رفته (بیژن اعرابی) اهدا شد.
در بخش انیمیشن جایزه به پازل (علی اکبر فرشباف) رسید و در بخش مستند، فیلم برای انسان (زهرا ریاحی) جایزه را به دست آورد.
مرجان اشرفی‌زاده، رضا برجی، فضل‌الله شریعت‌پناهی، عبدالرضا کاهانی ‌و بهرام عظیمی داوری این بخش هفتمین جشنواره فیلم 100 را انجام داده‌اند


اولین دیدگاه را شما بگذارید سینما ،

  


 با یک دنیا افکار  رنگ و وارنگ آخرین دکمه پالتو اش را بست.دستکشهایش را به دست کرد و بیرون زد.
خودش هم نمیدانست به کجا میرود.فقط دلش می خواست زیر بارش زیبای برف کمی قدم بزند تا دوباره خودش را از میان بهت فکری دربیابد .برف و باران -همزادهای فصل تولدش و از چند آرامش بخش روح پر تلاطم او بودند و قدم زدن  در  هوای آزاد ابری شادی بخش روحش.
هر گاه که بیش از حد در انزوای خود گم  میشد ارزوی باران میکرد.
وارد پیاده روی خیابان اصلی شد.عینکش را بالای سرش زده بود و رو به آسمان راه میرفت ولبخند میزد.همه چیز به چشمان خسته اش زیبا و دل نشین می امد.تمام مشکلات و قصه هایش از ذهن آشفته اش دور گشته بود,لطافت برف سختی جسمش را به لرزه در آورده بود و او سرمست به نقاشی های طبیعت مینگریست.زیبایی صحنه ها خود مسیری بود در این پیاده روی صبح گاهی و شاید آشتی با طبیعت. بعد از دو ماه که خود را در خانه حبس کرده بود ,حالا _ساعت 9 صبح او اینجا در خیابان بود.کمی راه رفت مشکل بود آن هم از نوع راه رفتن سر به هوایی.
ویترین مغازه ای نظرش را جلب کرد.کالاهای لوکس که برق آن از با سلیقه گی صاحب مغازه نشان داشت با قیمت های به قول خودشان شکسته  ودرصدهای مختلف به حراج گذاشته شده بودند. چیزی چشمش را گرفت اما قبل از وارد شدن به مغازه منصرف شد.از انجا گذشت و به مسیرش ادامه داد.
کمی جلوتر دو اقا کنار ماشینی با درب باز بلندبلند مشغول صحبت بودند. آقایی که  کمی جوان تر بود برای آقای مسن تر که انگار صاحب ماشین هم بود توضیحی میداد اما صحبت ها به دل دیگری نشست که در یک لحظه از کوره در رفت :
-برو آقا دلت خوشه . من چی میگم شما چی میگی!هی من هر چی میگم شما حرف خودت رو میزنی ..نفست مثل اینکه از جای گرم در میاد  . شما اصلا میدونی اینایی که میگی یعنی چی؟؟
موضوع بحث برای ساقی جالب شد. به هوای بستن بند کفش ایستاد.
_ببین جان من ,من میگم این وسایل واجبه والا فردا برات مشکل ساز میشه حالا خود دانی.
_آخه برادر من  من تو اجاره هم موندم تو میگی برم چی بگیرم ؟ نون یا لاستیک؟
هر دو راست میگفتند . منتها هر کس به ضن خود.سعی میکرد با قدم های بلند زود تر از انجا دور بشود.شهر رو به بحران بود وهر کس رو به فریاد .فقط با این تفاوت که هر کس لب به فریاد باز میکرد هواسش بود که صدایش  از یکی دو متر انطرف تر بیشتر نرود اما صدای بحران به زودی همه را کر میکرد.تورم بیکاری فقر خجالت شرم نقاب پول درد رکود قسط  حراج و ...تنها چیزهایی بود که در این خیابان طویل به چشم میخورد.
به چهارراه که رسید ب ساعتش نگاه کرد. حدود 11 بود.کمی به اطراف نگاه کرد. در واقع داشت تصمیم   میگرفت کجا برود.مسیر برگشت را انتخاب کرد ولی از سمت دیگر خیایان. برف ریز تر و سوز بیشتر شده بود. حدس اینکه حتما تا آن لحظه سرما خورده بود ,کار سختی نبود.

در مسیر به کتاب فروشی رفت تا شاید کتابی بخردد هر چند ان چه میخواست پیدا نکرد اما بی  عجرهم نماند.وقتی مشغول گشتن در لابه لای سطور کتاب ها بود دو دختر نوجوان با کلی سرو صدا وارد شدند .به دنبال کتابی در مورد راههایی برای موفقیت میگشتند و از فروشنده راهنمایی میخواستند. حرفهایی که بینشان ردوبدل میشد نشان از ذهنی خام و بی تجربه میداد که چیزی از روی بد زندگی نمیدانند و دنیایشان در همان حد شوخیهای بی مزه که ان دو را با صدایی بلند به خنده در می آورد.
چقدر دور بود از دنیای کوچک آنها.
عابرانی که با چترهای متنوع با قدم هایی تند به سمتی میرفتند ,ماشینهایی  با شیشه های بخار کرده -که بدون توجه به عابران به سرعت چاله ها را طی میکردند ,مغازه هایی که به امید مشتری چراغ ها را روشن نگه داشته بودند.صف نانوایی که تا یک کوچه ادامه داشت.صدای بوغ ماشینهای عجول .و دماغی یخ زده آخرین لذت هایی بود که از این پیاده روی صبح گاهی نصیبش شد.
وارد خانه که شد لباسهایش را در آورد .دوش آب گرمی گرفت .یگ فنجان قهوه دم کرد. پشت میز کارش رفت و مشغول نوشتن شد.

حالا یک دنیا ایده تازه داشت


اولین دیدگاه را شما بگذارید داستان های ایرانی ،

  

متولدین فروردین : امروز اگر کسی بتواند شخص دیگری را خراب کرده و به منجلاب بکشاند، آن شخص شما خواهید بود!! اما شما از کسی پول قرض نگیرید، چرا که برای چیزهایی که تا بحال دریافت کرده‌اید باید سخت تلاش کنید. در برابر گرفتن هر نوع کمک و حمایت مالی مقاومت کنید. با پول قرض کردن حتی اگر الان کارتان راراحت کنید، ولی بعدها باید بسیار تلاش کنید تا اوضاع به حالت اول برگردد.

 متولدین اردیبهشت : امروز سیاره بختتان یعنی ونوس، شما را در حالیکه به وسیله قدرت یک عشق عالی فریفته شده و یا حتی آزار دیده‌اید، می‌تواند دوباره با عشقتان پیوند دهد. ولی متاسفانه شما قادر نیستید رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید، چرا که تمام این رویاها زاییده ذهن خیالپرداز بیش از اندازه فعالتان هستند. امروز اصلا نگران ابراز عشق نباشید؛ الان فقط از خوشبختی‌ها ناپیدای زندگی تان لذت ببرید!

 متولدین خرداد : سیاره بخت شما، یعنی عطارد، امروز تبدیل به یکی از سیاره‌های مرموز شده است و شما را با جهان‌های موازی و هم ردیف مرتبط می‌کند. امروز در مورد بیگانه‌ها و یا راهنماهایی که شما را به هیجان می‌آورند صحبت نکنید؛ فقط باید بفهمید که چه کسانی حاضرند برای ملحق شدن و کمک کردن به شما همراه شوند. به یاد داشته باشید که اگر برای یادگرفتن علم و دانش بیش از اندازه تلاش کنید، تجزیه و تحلیل کردن تان می‌تواند ذهن شما را به روی ابعاد درونی و معنوی جهان ببندد. شما الان نباید هیچ کار خاصی انجام دهید، فقط باید اعتراف کنید که امکان وقوع بعضی از چیزها را واقعا نمی‌فهمید!
 
 

 متولدین تیر : شما امروز به خاطر اینکه بتوانید خودتان را برای فردا که ماه به نشانه تان باز می‌گردد آماده کنید، باید کارهای خیلی زیادی انجام دهید. اگرچه کار شما به راحتی روی غلطک می‌افتد، اما شاید در طول کار با موانع متعددی نیز روبرو شوید. با چیزهایی که جلوی راهتان را گرفته‌اند نجنگید؛ در عوض نگاه کنید و ببینید که نشانه‌ها بهتان چه می‌گویند! اگر شما از این نشانه‌ها درس بگیرید، بهتان اجازه داده می‌شود که به مرحله بعدی پا بگذارید!

 متولدین مرداد : امروز شما با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری با مردم برخورد می‌کنید. باوجود اینکه شما به خاطر ظاهر سرسختانه خود برجسته و مورد توجه شده‌اید، وقتی که حقایق واقعی بهتان گفته می‌شود، آماده اید که فکر خود را تغییر دهید. اما خوش بینی شما می‌تواند مانع و عامل باز دارنده ای برای افراد دیگر باشد و آنها از سهیم کردن شما در افکارشان پشیمان شوند. پس آگاهانه راه خود را هموار کنید تا بتوانید جایی برای ایجاد گفتگوهای واقعی و اگاهانه ایجاد کنید.

 متولدین شهریور : امروز حتی بهترین برنامه‌ها هم ممکن است به سرانجام نرسند، با نگران شدن به خاطر اتفاقات روی داده انرژی تان را تلف نکنید. درعوض روی چیزی که الان دارید تمرکز کنید. شما ایده‌ای در سر داشتید که به روشی که شما در نظر داشتید عمل نکرده و ممکن است خطرات و ریسک‌هایی برای آن وجود داشته باشد. بزرگترین قدرت و توانایی شما انعطاف پذیری تان است، در حالیکه به رویدادهای اخیر واکنش نشان می‌دهید، شما حتی راه‌های بهتری را برای رسیدن به اهدافتان پیدا خواهید کرد.


 متولدین مهر : امروز شاید تعداد رابطه‌های شما بیشتر شود، چرا که ونوس یعنی سیاره فرمانروای شما پیام‌هایتان را از میان سیاره و عوامل بیگانه و خارجی می‌گذراند. اما باوجود ونوس دوست داشتنی در هفتمین خانه تان یعنی خانه دوست و شریک و عطارد در هفتمین خانه تان یعنی خانه -ابراز وجود کردن- صحبت‌های عاشقانه و رمانتیک شما می‌تواند با یک فرد خاص به طور عمیقی ارتباط برقرار کند. نگران این نباشید که افراد دیگر چه فکر می‌کنند، انچه در قلبتان دارید و فکر می‌کنید درست است را ابراز کنید، دیگران هم مطمئنا متوجه خواهند شد.

 متولدین آبان : شما در عالم خیال دوست دارید با وجود تمام محدودیت‌ها و موانعی که جلوی راهتان قرار گرفته هم کارتان را خوب انجام دهید. شما می‌دانید که عمل کردن به قوانین کار خیلی خوبی است، اما کنترل کردن آن از دست شما خارج شده است. شاید احساس می‌کنید که دست و پای شما را بسته‌اند و می‌خواهید محدودیت‌هایتان را از بین ببرید. اما امروز سعی نکنید زیاد کار کنید، وگرنه موقعیتی را خراب خواهید کرد که در واقع آنقدرها هم که شما فکر می‌کردید بد نبوده است.

 متولدین آذر : شما امروز در حالیکه از یک کار به سراغ کار بعدی می‌روید بدون اینکه لزومی در این ببینید که کاری را که شروع کرده‌اید تمام کنید، کمی‌احساس آشفتگی و پریشانی می‌کنید. اکنون شما دوست دارید هرکاری که شروع کردید را تا آخر ادامه دهید، اما خیلی راحت حواستان پرت می‌شود! توجه کردن به رویاهایتان هم اکنون مثمرثمرتر از تلاش برای ثابت کردن سازندگی تان است.


 متولدین دی : امروز بهرام عصبانی در امتداد و هم ترازی عجیبی قرار گرفته است و شما می‌توانید تضادها و تناقض‌های سیاره بخت خود را حس کنید. معمولا با وجود بهرام ادعا کردن و مدعی بودن کار سختی است، اما امروز این سیاره 180 درجه چرخیده است! درحالیکه نشانه شما را در مورد توانایی‌هایتان برای حل کردن مشکلات اخیر به شک انداخته‌اند، شما هنوز مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید آنها را تفسیر کنید. استراحت کردن تضمین می‌کند که به کمال رسیدن برای شما از هر فعالیت خاص دیگری مهم تر است. هرچیزیکه حس کردید را بیان کنید و مطمئن باشید که اشنتباه نخواهید کرد.

 متولدین بهمن : شاید فرصت این را داشته باشید که با روشی متفاوت نظر خود را ابراز کنید، اما وقتی این کار را شروع کنید خودتان می‌فهمید که از آنچه پیش بینی می‌کردید پیچیده تر است. باهمه این احوال الان زمان عقب نشینی کردن نیست. شما شاید الان نتوانید فوری تاثیر کارهایی که کرده‌اید را ببینید، اما هرچه جلوتر بروید احساستان فرق خواهد کرد. انقدر اتفاقاتی که افتاده را تجزیه و تحلیل نکنید؛ برای اینکه واقعا لزومی‌ندارد همه جزئیات را بدانید!!


 متولدین اسفند : شما امروز کارهای خیلی زیادی پیش رو دارید و در عین حال لبخند لحظه‌ای از روی لبان‌تان محو نمی‌شود، اما افراد دیگر شاید زیاد بهتان توجه نکنند! حتی اگر آنها از شما جواب سرراست و مستقیم بخواهند، شما با نرمی و انعطاف پذیری از این تحقیق و کنکاش عقلی آنها سرباز می‌زنید. اما باید کمی بیشتر حواستان را جمع کنید، برای اینکه امکان دارد بعضی افراد چنان شاخک‌های حساسی داشته باشند! که حتی بدون اینکه بفهمید به فایل آدرسها و یا باکس میلتان دسترسی پیدا کنند!! اگر واقعا نمی‌خواهید که کسی به زندگی خصوصی تان سرک بکشد پس حفظ کردن حریم‌ها ایده عاقلانه‌ای است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ