فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

اخبار موسیقی ایران:‌حافظ ناظری گفت: سمفونی رومی نام پروژه جدید من است که در آن سعی دارم با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب گونه جدیدی از موسیقی را معرفی کنم که می‌توان نام موسیقی فراکلاسیک ایرانی را روی آن گذاشت

 

 

در مراسم نشست رونمایی سمفونی رومی که با حضور علی مرادخانی؛ مدیر موزه موسیقی، شهرام ناظری، محمود دولت‌آبادی، هوشنگ کامکار، حافظ ناظری، داود گنجه‌ای ، محمدرضا درویشی، عباس سجادی، رامبد صدیف، اردشیر کامکار و کیوان ساکت در موزه موسیقی برگزار شد، عباس سجادی مدیر مرکز موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: حافظ ناظری فرزند پدری است که بیرق پرچم هنر ایران را در دنیا به اهتزاز درآورده است .
وی افزود: پروژه رومی یکی از ارزشمندترین کارهایی است که توسط ایشان انجام شده و هم اکنون فاز اول آن شکل گرفته و برای اولین بار یک کمپانی صوتی و تصویری (سونی) با سرمایه‌گذاری روی یک اثر موسیقی آن را منتشر خواهد کرد.
در ادامه این نشست حافظ ناظری گفت: برای من باعث افتخار است که امروز در جمعی قرار دارم که بزرگان فرهنگ مملکت در آن حضور دارند و این همدلی و حمایتشان تحول بزرگی خواهد بود.
وی ادامه داد: متأسفانه اهالی هنر ایران با هم یکی نیستند و امروز حضور بزرگان موسیقی و فرهنگ این سرزمین می‌تواند حرکت بزرگی را ایجاد کند.
این آهنگساز ادامه داد: امروز زمانی است که من برایش 10 سال صبر کردم چرا که حدود 10 سال پیش ایران را برای رسیدن به یک رویای بزرگ ترک کردم. من در آن زمان به نیویورک سفر کردم و در یک شرایط خیلی خاص که نه موسیقی کلاسیک و نه زبان غیر از ایران را می‌دانستم از نقطه صفر شروع به کار کردم.
وی ادامه داد: با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های نیویورک و حضورم در کنار برخی بزرگان باعث شد که در این سالها رویاهای ذهنی‌ام را به حقیقت تبدیل کنم.
وی در خصوص سمفونی رومی گفت: سمفونی رومی نام پروژه جدید من است که در آن سعی دارم با ترکیب موسیقی ملی ایران و موسیقی کلاسیک غرب گونه جدیدی از موسیقی را معرفی کنم که می‌توان نام موسیقی فراکلاسیک ایرانی را روی آن گذاشت.
وی افزود: نام این پروژه نمادی از آمیزش فرهنگ شرق و غرب است که لغت سمفونی به عنوان سمبل فرهنگ موسیقایی غرب برگرفته از واژه سمفونیا و مولانا به عنوان اسطوره و سمبل فرهنگ مشرق‌ زمین است.
وی ادامه داد:ماهیت و ساختار اصلی این گونه جدید موسیقی برپایه اصالت‌های موسیقی ملی ایران است اما از لحاظ ارکستراسیون و ترکیبات ملودی با آن تفاوت دارد.
این آهنگساز اظهار داشت: برای اولین بار یک کمپانی مطرح دنیا روی یک اثر موسیقایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و آن را منتشر می‌نماید.
وی در خصوص موسیقی این اثر گفت: به عقیده من موسیقی این کار با توجه به تلفیق فرهنگ غرب و شرق تا به حال شنیده نشده و تنها خصلتش این است که شبیه هیچ نوع موسیقی دیگری نیست.
وی در خصوص انتشار گسترده سمفونی رومی اظهار داشت: با توجه به نظر اسپانسر این اثر در تمام دنیا به صورت گسترده منتشر خواهد شد و در ایران نیز به دلیل نبود قانون کپی‌رایت به صورت محدود و اینترنتی به فروش می‌رسد.
وی در خصوص انتخاب نام رومی به جای مولانا بر روی این اثر گفت: این اثر یک پروژه بین‌المللی است و ما برای شناساندن موسیقی و فرهنگ خودمان باید نامی را انتخاب کنیم که وجه بین‌المللی داشته باشد.
بر این اساس مجبور شدم نام رومی را به جای مولانا برای این اثر برگزینم.
در ادامه این نشست، محمدرضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی اظهار داشت: ما این موسیقی را نشنیده‌ایم ولی به کار شما و پدرتان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که کار خاصی صورت گرفته است. سمفونی رومی بهانه‌ای شد که امروز همه دور هم جمع شویم و از این بابت باید از شما و پدرتان تشکر کنیم چرا که اگر این اثر و حضور شخص شما نبود امروز این تعداد از اهالی موسیقی دور هم جمع نمی‌شدند.
محمود دولت‌آبادی نیز در این مراسم گفت: جای خوشحالی دارد که بعد از 10 سال یکی از جماعت ایرانی به کشور بازگشته و این خود باعث مسرت و خوشحالی است.
وی ادامه داد: این مملکت متعلق به همه مردم ایران است و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که همه افراد ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، به ایران بازگردند.
بعد از صحبت‌های دولت‌آبادی، شهرام ناظری خواننده برجسته کشور اظهار داشت: در این شرایط تنگنا و ترس همین که موضوعی باعث می‌شود که تا تعدادی از هنرمندان دور هم جمع شوند یک اتفاق خوشایند است و فرصت خوبی است تا ما بتوانیم با هم همفکری کنیم.
وی افزود: من در تمام این سال‌ها کار حافظ را به اختیار خودش گذاشتم و آن را به گونه‌ای تربیت کردم که شخص معتقدی باشد و همین باعث گردید امروز هم نوع تفکر، خواندن و حتی آهنگسازی‌هایش با من متفاوت باشد که این اتفاق را دوست دارم و معتقدم در تنوع سلیقه هنری می‌تواند اتفاقی را حاصل کند.
این خواننده ادامه داد: ایران از جمله کشورهایی است که با وجود آنکه به آن پرداخته نشده فرهنگ ارزشمندی دارد چرا که در هر منطقه‌اش هر شکلی از فرهنگ و هنر را با تنوع گسترده‌ای می‌بینیم و این تنوع سلیقه یک معجزه است که می‌تواند از آن در موسیقی استفاده کرد.
ناظری اظهار داشت: متأسفانه کشور ما در این سال‌ها دچار مشکلات متعددی بوده و موسیقی طی قرن‌ها زیر فشار قرار گرفته حتی امروز هم که در کنار هم هستیم هنوز مسائل جزئی موسیقی‌مان حل نشده است.
ناظری ادامه داد: فرزند هنرمندان طبیعتا نبوغی دارند و من هم از جوانی می دانستم که حافظ در آینده کاری خواهد کرد و تنوعی در هنرش نمایان خواهد شد که امیدوارم تمام جوانان کشور یک روز با وجود شرایط سخت به عنوان ایرانی برای فرهنگ و هنرشان مطرح شوند.
در ادامه این نشست هوشنگ کامکار با انتقاد از برگزاری چنین مراسمی قبل از انتشار اثر گفت: به عقیده من این موسیقی باید ابتدا شنیده می‌شد و سپس برای آن چنین مراسمی برگزار می‌گردید.
حافظ ناظری نیز در توضیح کامکار اظهار داشت: متأسفانه هنوز ضبط ما به اتمام نرسیده و همچنان ادامه دارد. این اثر قرار است در ماه خرداد توسط کمپانی سرمایه‌گذار منتشر شود.
در پایان این نشست، شهرام ناظری در خصوص کنسرت مشترک خود با حافظ گفت: ما قصد داریم 19 تا 22 اسفند ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی کنسرتی را برگزار کنیم که کلیت این اجرا شاهنامه‌‌خوانی بر اساس موسیقی مقامی خواهد بود..


منبع: فارس

اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

 پیش از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ