فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

تهران- "حافظ ناظری" از رونمایی اثر سمفونی رومی شماره یک در آینده نزدیک خبر داد وگفت: این اثر یکی از چهار موسیقی کلاسیک جهان است که قابلیت برقراری ارتباط را با مردم مختلف جهان دارد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، "حافظ ناظری" ‌روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در موزه موسیقی اظهار داشت: برای نخستین بار به همراه پدرم "شهرام ناظری" و موزیسن های مشهور آمریکایی و اروپایی کنسرتی را در آمریکا اجرا کردیم که مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: سمفونی رومی یکی از چهار موسیقی کلاسیک جهان است و قابلیت این را خواهد داشت که با مردمان سراسر جهان ارتباط برقرار کند.
وی در مورد عنوان این پروژه افزود: سمفونی رومی یک سمبل است به گونه ای که واژه "سمفونی" به معنای گروه موزیسن و "رومی" نیز به عنوان نماد فرهنگ شرق است.
خالق سمفونی رومی گفت: در آهنگسازی این اثر سعی داشته ام تا از موسیقی های شرق و غرب یک تلفیق خاصی را ایجاد کنم.
ناظری ادامه داد: معتقدم موسیقی این آلبوم، با هیچ یک از آثار موسیقایی که شنیده اید، شباهت ندارد هر چند که تمامی آن برگرفته از فرهنگ ایرانی و موسیقی کلاسیک است.
وی گفت: تولید این اثر می تواند شروعی تازه برای تغییر دیدگاه برخی از مردمان دنیای غرب به ایران باشد و امیدوارم بزرگان موسیقی کشور نیز این راه را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه سمفونی شماره یک رومی از تیرماه سال آینده وارد بازار می شود، خاطرنشان کرد: به سبب اجرا نشدن قانون کپی رایت در ایران تعداد محدودی از این اثر به کشور از طریق کمپانی سونی ارسال می شود.
خالق سمفونی رومی ادامه داد: متقاضیان این اثر باید از طریق اینترنت به آدرس www.iranconcert.com مراجعه و ثبت نام کنند.
ناظری گفت: ضبط این اثر از چهار ماه پیش شروع شده و به سبب اینکه موزیسن های آن در سرتاسر دنیا پخش هستند ضبط آن در شش شهر مختلف انجام شده است.
در ادامه این مراسم نیز "محمود دولت آبادی " پژوهشگر و نویسنده پیشکسوت اظهار داشت: مایه بسی خوشحالی است که افراد تحصیلکرده ای همچون "حافظ ناظری" پس از سالها اقامت در کشورهای غربی برای تحصیل علم، دوباره به وطن برمی گردند.
وی با بیان اینکه این سرزمین متعلق به تمامی ایرانیان است ، یادآور شد: امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود تا استعدادهای فراوانی که سرشار از هنر، هوش و توانایی هستند، بنا به هر دلیلی از کشور رفته اند دوباره به سرزمین پدریشان برگردند.
همچنین در ادامه این نشست "شهرام ناظری" نیز اظهار داشت: نوع تفکر ، شیوه زندگی و نوع اجرای آثار هنری "حافظ ناظری" با من که پدرش هستم به کلی متفاوت است و این برایم خوشحال کننده است.
وی افزود: تاریخ نشان داده که هر چقدر تنوع فرهنگی و هنری بیشتری وجود داشته باشد امکان وقوع اتفاقات بزرگ بیشتر است.
در ادامه این نشست "هوشنگ کامکار" نوازنده گروه کامکار نیز اظهار داشت: ایکاش می شد قبل از برگزاری این نشست نسخه ای از این آلبوم به هنرمندان حاضر در جلسه ارائه می شد چراکه آن هنگام راحتتر می توانستیم به قضاوت بنشینیم.
وی با اشاره صحبت هایی "حافظ ناظری" در این نشست اظهار داشت: مسایلی که او مطرح کرد، سبب می شود که بارش بسیار سنگین شود چرا که انتظارات را بسیار بالا برد.
کامکار با بیان اینکه جوانان به دنبال نوآوری ، شور و نشاط هستند ،افزود: معتقدم آینده "حافظ ناظری" نیز بسیار درخشان خواهد بود.
بر اساس این گزارش در این نشست هنرمندان پیشکسوتی همچون "هوشنگ و اردشیر کامکار" ، "محمدرضا درویشی" ، "رامبد صدیف" ، "محمود دولت آبادی" ، "کیوان ساکت" "علی مرادخانی" و "شهرام ناظری" حضور داشتند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

 پیش از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ