فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

< 1 2 3 4 >

?- محمد نوری
خواننده مشهور و محبوب ایرانی. ترانه "جان مریم" او هیچگاه از ذهنم پاک نمی شود.

محمد نوری

 

?- حمیده خیرآبادی
هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون و از مادران سینمای ایران. بازی او در نقشهای مادر ناصر ملک مطیعی و مادر عزت الله انتظامی از یادم نمی رود. قبل از انقلابیها ایشان را با نام نادره می شناسند.

حمیده خیرآبادی

?- رضا کرم رضایی
هنرپیشه قدیمی سینما. نقش دایی بهروز وثوقی در فیلم همسفر را که حتما" یادتان هست.

رضا کرم رضایی

?- کیومرث ملک مطیعی
هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون. همون غلام شیشلول بند سریال زیر آسمان شهر که با خشایار کل کل می کرد.

کیومرث ملک مطیعی

?- عباس امیری
هنرپیشه سینما و تلویزیون. ماندگارترین نقش او در سریال یوسف پیامبر در نقش رئیس کاهنان معبد یعنی "آنخ ماهو" بود.

عباس امیری

?- محمود بهرامی
هنرپیشه پیشکسوت تلویزیون. مردم او را بیشتر با نام "قنبرک" می شناختند. او در چند سال اخیر همیشه در سریالهای ماه رمضان حضور داشت.

محمود بهرامی


7- مهین شهابی
هنرپیشه قدیمی تلویزیون. هر وقت او را می بینم به یاد سریال "آینه" در دهه شصت می افتم.

مهین شهابی

8- علیرضا پهلوی
پسر کوچکتر محمدرضا شاه که در امریکا با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.

علیرضا پهاوی

9- رضا خندان
بازیگر سینما و تلویزیون. او را بیشتر با نقشهای منفی بخاطر می آوریم. همین چند روز پیش نقش آفرینی او در سریال مختارنامه را هم دیدیم.

رضا خندان

10- محسن یوسف بیک
هنرپیشه سابق تلویزیون. نقش "هوشیار" در مجموعه "هوشیار و بیدار" در کنار علیرضا خمسه به یاد ماندنی ترین حضور او در ذهنها می باشد.

محسن یوسف بیک

11- محمود بنفشه خواه
هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون که بیشتر در نقشهای فرعی ایفای نقش می کرد. معروفترین نقش او در سریال "روزگار قریب" در نقش "پروفسور عدل" بود.

محمود بنفشه خواه

12- مهری ودادیان
هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون که یکی از مادرهای سینمای ایران محسوب می شود. نقش آفرینی او در فیلم "شوهر آهو خانم" را حتما" به یاد دارید.

مهری ودادیان

13- مهدی آریان نژاد
بازیگر تلویزیون در دهه ?? که بازی او در نقش منفی "کمالی" در مجموعه "هشدارهای پلیس" در خاطر من مانده است.

مهدی آریان نژاد

14- اسماعیل ریاحی
کارگردان قدیمی سینما و همسر شهلا ریاحی هنرپیشه قدیمی سینما. ساخته های این کارگردان مربوط به قبل از انقلاب می شود از جمله "بهشت دور نیست" و "میلیونرهای گرسنه".

اسماعیل ریاحی

15- شهلا جاهد
همسر دوم "ناصر محمدخانی" فوتبالیست ایرانی که به جرم قتل هووی خود به دار آویخته شد.حتما" پرونده جنجالی و چندساله او را در روزنامه ها خوانده اید.

شهلا جاهد

16- عبدالمالک ریگی
تروریست ایرانی و سردسته گروهک جندالله که عملیات تروریستی فراوانی را در کشور انجام داد و سال گذشته به دار مجازات آویخته شد.

عبدالمالک ریگی

17- شمس آل احمد
نویسنده و محقق ایرانی و برادر مرحوم "جلال آل احمد" نویسنده شهیر ایرانی.

شمس آل احمد

18- محمدرضا اعلامی
کارگردان سینمای پس از انقلاب ایران. فیلم پرفروش "افعی" از جمله ساخته های اوست.

محمدرضا اعلامی

19- نعمت حقیقی
فیلمبردار با سابقه کشورمان که فیلمهای معروفی را فیلمبرداری کرده است از جمله "گوزنها" "داش آکل" "شازده احتجاب" "ممل امریکایی" "عروس" "شوکران".

نعمت حقیقی

20- باربد طاهری
فیلمبردار، کارگردان و تهیه کننده سینمای قبل از انقلاب. مشهورترین کار او تهیه و فیلمبرداری فیلم "رگبار" ساخته بهرام بیضایی بود.

باربد طاهری

21- آندره آرزومانیان
آهنگساز و نوازنده پیانو که موسیقی چند فیلم سینمایی را ساخت. تنظیم موسیقی فیلم "تیغ و ابریشم" ساخته کیمیایی بر عهده او بود.

آندره آرزومانیان


22- علی شاطرزاده
کاپیتان و مربی اسبق تیم ملی کاراته ایران

علی شاطرزاده

23- امیر مسعود برومند
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دهه ?? و زننده اولین گل تاریخ تیم ملی ایران.

مسعود برومند



24- علیرضا حافظی
گوینده و کارشناس رادیو ورزش. اگر اهل گوش دادن به رادیو ورزش بوده باشید حتما صدایش راشنیده اید.


علیرضا حافظی

 

25- محمود بروجردی
داماد بزرگ آیت‌الله خمینی(همسر زهرا مصطفوی) و سفیر سابق ایران در فنلاند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 چند جمله صریح با احمدی نژادی های سابق و نادمان امروز
طی روزهای گذشته برخی رسانه ها به انتشار مطالبی پرداختند که نشانگر ندامت عده ای از حامیان سابق دکتر احمدی نژاد است . کسانی که خود را احمدی نژادی می دانستند و اکنون از اینکه احمدی نژادی بوده اند پشیمان شده اند .
 
 
 

 شفاف:اما شاید این دوستان باید به یک پرسش اساسی پاسخ دهند . سوال جدی و کلیدی این است که آیا احمدی نژاد تغییر کرده است که شما اکنون پشیمان گشته اید یا تازه بعد از 5 سال دکتر احمدی نژاد را شناخته اید ؟!

 به نظر نگارنده این سطور احمدی نژاد تغییر چندانی نسبت به گذشته خود نکرده است . اگر همه این سر و صداها به خاطر حمایت شدید و محکم احمدی نژاد از مشایی است ، باید متذکر شد که احمدی نژاد ، همین امروز حامی مشایی نشده که شما تازه متوجه آن شده باشید . احمدی نژاد از ابتدا نیز به مشایی اعتقاد داشت و دارد .

 احمدی نژاد تاکید کرد که حرف های مشایی حرف دولت است . احمدی نژاد بارها به خاطر حملاتی که شما دوستان به مشایی کردید اظهار دلسوزی کرد و حتی گفت من به حال مشایی غبطه می خورم . حالا چرا بعد از چند سال تازه متوجه شده اید که مشایی و احمدی نژاد یکی هستند ؟ آیا بصیرت این بود که احمدی نژاد چند سال بگوید من به مشایی اعتقاد دارم و شما بگویید نه ندارد ؟! بنابراین احمدی نژاد نیست که در حمایت از مشایی لج بازی می کند ، این شما هستید که از ابتدا حرف های بسیاری از اصولگرایان را نادیده گرفتید و با لج بازی گفتید که احمدی نژاد و مشایی متفاوت اند.

 

دوستان عزیز !

 صراحتاً و صادقانه باید به شما عرض کنیم که احمدی نژاد همان احمدی نژاد است که بود . این شمایید که هیچگاه نخواستید باور کنید که افکار احمدی نژاد و مشایی به هم نزدیک است . چرا به جای اینکه صادقانه اعتراف کنید که درباره این همانی بودن مشایی و احمدی نژاد اشتباه کرده اید ، دائم به رئیس جمهور منتخب خودتان که دو بار تمام تلاش خود را برای پیروزی اش به کار بسته اید انتقاد می کنید ؟ این چه رفتار ناصادقانه ای است که با رئیس جمهور منتخب و مورد حمایت خودتان دارید ؟ چرا اینقدر خوش استقبال و بد بدرقه اید ؟

 

دوستان عزیز !

 احمدی نژاد از ابتدا نیز شما را تحویل نمی گرفت و خودتان تلاش داشتید به زور خود را به او نزدیک کنید . چند بار کسی شنیده است که آقای دکتر احمدی نژاد مثلا به فلان اصولگرایی که اکنون منتقد دولت شده است ابراز ارادت کرده باشد ؟ هیچ وقت به هیچ یک از اعضای جمعیت ایثارگران یا جمعیت موتلفه یا هر کدام دیگر از شخصیت های اصولگرای دیگر ابراز محبت کرده است و گفته است که افکارش با افکار فلان آقای اصولگرا نزدیک است ؟ هیچ وقت نگفته است . او از اول گفته بود که افکارش به افکار مشایی نزدیک است و اکنون نیز همان را می گوید .او از ابتدا نیز به چهره هایی چون مشایی و رحیمی و بقایی علاقه مند بود و اکنون نیز مهم ترین پست های دولتش دست این افراد است .

 او هیچگاه خودش را اصولگرا معرفی نکرد که امروز از دایره اصولگرایی خارج شده باشد . از ابتدا نیز حساب خود را جدا کرد . چه در کابینه اولش و چه در کابینه دومش . اما این برخی از اصولگرایان بودند که میخواستند القا کنند که احمدی نژاد منتخب جریان اصولگراست و به آنها نزدیک است . آنها چنان در اصرار خود زیاده روی کردند که حتی اصولگرایان منتقد دولت را نیز به بهانه های مختلف تخریب کردند . امروز بسیاری از اصولگرایانی که همین حرف های امرو شما را چند سال پیش می زدند به دلیل تخریب های گسترده شما گوشه نشین شده اند . یادتان هست با عماد افروغ چه کردید ؟ یادتان هست با علی مطهری چه کردید ؟ کجایند اصولگرایان راستینی که در این سال ها ایستادند و مردانه حرفشان را زدند و از سوی شما متهم به خروج از دایره اصولگرایی شدند ؟

 

برادران عزیز!


 یا از اول می دانستید که احمدی نژاد همان مشایی است و خودتان را به اصطلاح به کوچه علی چپ زدید که مشکل خودتان است یا از اول نمی دانستید و تازه به این نتیجه رسیده اید که وای به حال بصیرت تان . اما بیایید از این به بعد این واقعیت را بپذیرید . بپذیرید که نه احمدی نژاد اصراری دارد که اصولگرا شناخته شود و نه شما باید اصرار کنید که بعد از 5 سال تازه بیاید اصولگرا شود . هر چند برخی دیدگاه های او به اصولگرایان نزدیک است و ممکن است کاملا اصولگرایانه باشد اما واقعیت این است که او از ابتدا نیز در حوزه هایی چون فرهنگ اساساً هیچ وقت اصولگرا نبوده است و نیست و با اصرار شما نیز نخواهد شد . پس بهتر است به جای اینکه دائم این بحث های تکراری را مطرح کنید بیایید به بازسازی جریان اصولگرایی بپردازید و با ارائه تعریفی درست و منطقی از اصولگرایی تلاش کنید که در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آتی اصولگرایانی روی کار بیایند که به معنای واقعی کلمه اصولگرا باشند .

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

حالمان بد نیست غم کم میخوریم.

کم که نه -هر روز کم کم میخوریم.

  تو ارباب سخنانی هستی که نگفته‌ای،ولی حرفهایی که زده‌ای ارباب تو هستند.

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی.

اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری!

دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی !

سوم اینکه در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی !!!

پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من  می توانم این کارها را انجام  دهم؟

لقمان جواب داد :

اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد .  

اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است .  

و اگر با مردم دوستی کنی و در قلب آنها جای می گیری و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست...

  


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

تابناک:روند رفتارهای تفرقه افکنانه و تبدیل خودی به غیر خودی، از زاویه نگاه یک جریان خاص هر روز گسترده تر شده و دایره انقلابی بودن از دید برخی گروه ها در حاکمیت، آنقدر تنگ شده است که به حامیان سنتی خود نیز رحم نکرده و یک به یک در حال از دم تیغ گذراندن آنان هستند.

هنوز چند روزی از شکایت دفتر رئیس جمهور از مداح مشهور اهل بیت در پایتخت نگذشته است که گروه های گوناگونی ـ که اتفاقا از هواداران دولت در این دو دوره بوده اند ـ به شدت به این مسأله انتقاد کرده و برخی دیگر از مداحان نیز به انتقاد از سیاست های بخشی از ارکان دولت و به ویژه رئیس دفتر رئیس جمهور پرداخته و او را به دلیل برخی اظهارات و رفتارهایش نکوهش کردند.

این در حالی است که انتقادات کنترل شده این افراد و گروه ها، عمدتا کنترل شده و ضمن تفکیک شخص دکتر احمدی نژاد از برخی رفتارها و تفکرات خاص حاشیه ایشان بوده و در بیشتر این انتقادات، عموما تلاش شده که شخصیت وی تطهیر شده و اصل انتقادات به سمت دیگری جهت داده شود و دقیقا همین مسأله است که نشان می دهد، آستانه تحمل این جریان تا چه میزان پایین است که حتی انتقاد نزدیکترین حامیان دولت را نیز برنمی تابند!

بنا بر این گزارش، افرادی چون حاج منصور ارضی ـ که قطعا به عنوان یک مرجع سیاسی برای برخی از گروه های اجتماعی به شمار می رود ـ در حیطه توان خود؛ چه در انتخابات سال 84 و چه در انتخابات سال 88، به حمایت از آقای احمدی نژاد پرداخته و دست کم در یک جبهه به عنوان سرباز انجام وظیفه کردند، ولی اینک دفتر رئیس جمهور، گویا به دنبال تسویه حساب با چنین افرادی است؛ تسویه حسابی که حکایت از نگاه کلانتر دفتر رئیس جمهور دارد، چرا که به نظر می رسد، دفتر رئیس جمهور با مواضع اخیر خود و با نشست و برخاست های خود در محافل خاص، به دنبال تغییر دادن گروه های اجتماعی حامی دولت است.
 این جریان خاص در دولت به شکل های گوناگون تلاش می کند تا دولت را از بدنه متدین و مومن جامعه جدا کرده و به نوعی، دولت را با تفکرات خاص شوونیستی و عرفان های انحرافی و البته سکولار پیوند دهد؛ مسأله ای که البته تنها از ناحیه دفتر رئیس جمهور نیست و از سوی بالاترین مقامات دولت نیز مورد تأیید است.

چنین رفتاری از سوی دفتر رئیس جمهور با فعالان رسانه ای همسو با رئیس جمهور نیز در جریان است و زمانی که آنان از حسین شریعتمداری که پرچمدار حامیان رسانه ای دولت بود، شکایت می کنند، این تغییر آشکار هدایت شده از دفتر رئیس جمهور، بیشتر خود را نمایان می سازد.

بدین ترتیب، برخی جریانات دولتی، هنگامی که می کوشند به تلویح و صراحت بگویند که مخالف شریعتمداری و حاج منصورها هستند، یعنی اینکه آنان دیگر نمی خواهند، این افراد در زمره حامیان آنان باقی بمانند و همان دگرگونی است که به تدریج در حال شکل گیری است؛ شاهد مثال های بسیاری در این باره هست و هر روز نیز از این باغ بری می رسد.

البته این هشدار و تحذیر بدان معنا نیست که هر مداح، روزنامه نگار یا صاحب تریبونی، اخلاقا مجاز به استفاده از هر لحن و ادبیاتی برای ابراز مخالفت یا بیان انتقادات خود باشد؛ چه، همان گونه که بارها تأکید شده، در چهارچوب گفتمان مذهبی و اخلاقی مسلمانان، برگزیدن نیکوترین واژگان و استفاده از متین ترین ادبیات برای بیان انتقادات و دیدگاه ها توصیه شده است.

این تذکر از آنجا اهمیت پیدا می کند که قطعا با توهین و بیان سخنان رکیک، نه تنها نمی توان کمکی به بهبود اوضاع کرد، بلکه تنها معضلی به معضلات و مشکلی بر مشکلات جامعه افزوده خواهد شد و اتفاقا فرد یا جریان مورد انتقاد را در موضع مظلوم نمایی قرار خواهد داد؛ همان رخدادی که درباره نقد بخشی از جریانات چپ در کشور روی داد و دهان منتقدین منصف را نیز بست.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 لئوناردو داوینچی در 15 آوریل 1452 در روستای وینچی فلورانس به دنیا آمد.
او فرزند نامشروع یک ثروتمند به نام پیرو فرانسیسو دی انتونیو داوینچی و یک زن دهقان به نام کاترین بود
داوینچی از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، تندیسگری، و هندسه شخصی برجسته بود.
عده‌ای از محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی بازسازی اثر انگشت وی او را دارای ریشه عربی و اهل خاورمیانه برشمرده‌اند. داوینچی را کهن‌الگوی «فرد رنسانسی» دانسته‌اند. وی فردی بی‌نهایت خلاق و کنجکاو بود.
او نظریات خود را در یک سلسله یادداشتهایی که بالغ بر هزاران صفحه می باشند ثبت کرده است. داوینچی طرحهای مبتکرانه‌ای را برای ساخت سلاحهایی مانند توپهای بخار، ماشینهای پرنده و ادوات زرهی ارائه کرده بود هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند.
وی طراح اولیه صدها اثر معماری و هم‌چنین طرح اولیه هواپیما به‌شمار می‌رود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و چیزهای دیگر را طراحی یا اختراع کرد.
لئوناردو داوینچی برای طرحهای خود بوسیله خط معکوس یادداشت‌هایی را نوشته است که فقط آنها را در آینه می‌توان خواند.
بیشتر شهرت جهانی او به‌خاطر نقاشی‌های شام آخر و مونالیزا است.
داوینچی زندگی خصوصی خود را پنهان نگاه داشته بود. گرایش جنسی او به موضوعی برای تجزیه و تحلیل و حدس و گمان تبدیل شده بود.
این روند در اواسط قرن ?? شکل گرفت و در قرن‌های ?? و ?? دوباره احیا شد که مهمترین پژوهش در این باره توسط زیگموند فروید انجام شده است.
بیشترین رابطه? داوینچی با دو پسر جوان که شاگردان خود او بوده‌اند یعنی سالای و ملزی بوده‌است. ملزی احساس داوینچی به او را عشق و شهوت بیان می کند.
مدارک دادگاه سال ???? نشان می‌دهد وقتی که او بیست و چهار ساله بوده داوینچی به همراه ? مرد دیگر تحت قوانین سودومی دوران رنسانس به همجنسگرایی متهم می‌شود اما از این اتهام بعدها تبرئه می‌شود.
از آن تاریخ به بعد بحث‌های زیادی پیرامون همجنسگرا بودن داوینچی و تاثیراتش بر آثارش به ویژه وجود حالت دوگانه? مردانه و زنانه و شهوت مشهود در تابلوی یحیای تعمید دهنده و Bacchus و دیگر آثار وی بخصوص آثار آمیخته با شهوت وی شده‌است.

داوینچی اواخر عمر خود را در شهر واتیکان در ایتالیا سپری نمود مکانی که رافائل و میکل آنژ در آنجا فعالیت داشتند.
در اکتبر ???? فرانسیس اول پادشاه فرانسه میلان را به تسخیر خود در می‌آورد. در دسامبر همان سال لئوناردو به نزد فرانسیس اول و پاپ لیئو ایکس فراخوانده شد و در خانه‌ای ییلاقی در کلوس لوس در نزدیکی اقامتگاه سلطنتی جای گرفت.
او سه سال پایانی عمر خویش را به همراه ملزی شاگردش در ان جا گذرانید و حقوقی معدل هزار ????? اسکودی (واحد پول ان زمان در ایتالیا) دریافت می کرد.
داوینچی در روز دوم ماه مه سال ???? در حالی که تبدیل به یکی از دوستان صمیمی فرانسیس شده بود در کلوس لوس درگذشت.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

میگویند حدود 700 سال پیش، در اصفهان مسجدی میساختند.

روز قبل از افتتاح مسجد، کارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده کاری ها را انجام میدادند.

پیرزنی از آنجا رد میشد وقتی مسجد را دید به یکی از کارگران گفت: فکر کنم یکی از مناره ها کمی کجه!

کارگرها خندیدند. اما معمار که این حرف را شنید، سریع گفت : چوب بیاورید ! کارگر بیاورید ! چوب را به مناره تکیه بدهید. فشار بدهید. فششششششااااررر...!!!

و مدام از پیرزن میپرسید: مادر، درست شد؟!!

مدتی طول کشید تا پیرزن گفت : بله ! درست شد !!! تشکر کرد و دعایی کرد و رفت...

کارگرها حکمت این کار بیهوده و فشار دادن مناره را پرسیدند ؟!

معمار گفت : اگر این پیرزن، راجع به کج بودن این مناره با دیگران صحبت میکرد و شایعه پا میگرفت، این مناره تا ابد کج میماند و دیگر نمیتوانستیم اثرات منفی این شایعه را پاک کنیم...

این است که من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم !

 

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مردی در کنار رودخانه‌ای ایستاده بود.

ناگهان صدای فریادی را ‌شنید و متوجه ‌شد که کسی در حال غرق شدن است.

فوراً به آب ‌پرید و او را نجات ‌داد...

اما پیش از آن که نفسی تازه کند فریادهای دیگری را شنید و باز به آب ‌پرید و دو نفر دیگر را نجات ‌داد!

اما پیش از این که حالش جا بیاید صدای چهار نفر دیگر را که کمک می‌خواستند ‌شنید ...!

او تمام روز را صرف نجات افرادی ‌کرد که در چنگال امواج خروشان گرفتار شده بودند ، غافل از این که چند قدمی بالاتر دیوانه‌ای مردم را یکی یکی به رودخانه می‌انداخت...!

  


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ