فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری خواننده جوان موسیقی پاپ ایران در برج میلاد به اجرای برنامه پرداخت.او در این برنامه قطعاتی از آلبوم های قدیمی و چند قطعه از آلبوم در دست انتشارش را اجرا کرد.....
 
بنیامین بهادری
 
بنیامین بهادری
 
بنیامین بهادری
 
بنیامین بهادری
 
بنیامین بهادری
 
بنیامین بهادری
 

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

چند توصیه برای داشتن ناخن های زیبا

ناخن ها نقش بسیار مهمی در زیبایی دستها دارند. اگر شما هم از شکستن، شیاردار شدن و یا زردی ناخن هایتان شکایت دارید به این توصیه ها عمل کنید.

ناخن هایتان را مرطوب نگهدارید
 رطوبت زمینه ساز رشد قارچ هاست. ناخن های پا از گوشت انگشتان بلندتر نباشد در غیر اینصورت به محل تجمع میکروب ها بدل می شود. کرم های موضعی یا لاک ها ی مخصوص، قارچ های تازه رشد را درمان می کنند اما در صورت پیشرفته بودن بیماری باید دارو مصرف کرد.
دلیل اصلی شکستن ناخن ها خشکی آنهاست. برای پیشگیری از این مسئله ناخن ها را مرطوب نگهدارید.

برای این کار به انتهای ناخن ها کرم مرطوب کننده بزنید و ماساژ دهید.با این کار علاوه بر تحریک جریان خون باعث تغذیه و در نتیجه افزایش مقاومت آنها در برابر آسیب های خارجی شده اید.از شستشوی افراطی دستها بپزهیزید هر چقدر بیشتر دستها را بشویید بیشتر به ناخن ها آسیب می زنید. چون آب ناخن ها را نرم می کند و در نتیجه باعث شکنندگی آنها می شود.

دستهایتان را با صابون های ملایم بشویید و هنگام شستشوی ظروف از دستکش استفاده کنید.

تغذیه ی مناسبی داشته باشید برای اینکه ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید به تغذیه مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید.

مواد غذایی سرشار از ویتامین B (از قبیل جوانه ی گندم، زرده ی تخم مرغ و ..) ویتامین C (میوه های تازه،مرکباتو...)،سیلیسیوم و پروتئین میل کنید.

لیمو ترش ناخن ها را سفید می کنداین درست است که لیمو ترش باعث سفیدی ناهن ها می شود اما تاثیر آن موقتی است. توجه داشته باشید که نباید ناخن ها را به مدت طولانی خیس نگهداشت تا سفید شوند. زیرا این کار باعث شکنندگی آنها می شود. برای جلوگیری از زرد شدن ناخن ها اگر سیگار می کشید بهتر است آنرا ترک کنید و بدون استفاده از دستکش به مواد شیمیایی دست نزنید.با ناخن هایتان مهربان باشیداز سوهان، قیچی، ناخن گیر و .. با ملایمت استفاده کنید.

ناخن ها را چهار گوش کوتاه کنید و برای اینکار بهتر است از قیچی استفاده کنید. کفش های نوک تیز و تنگ نپوشید چون باعث فرو رفتن ناخن در گوشت پا می شود. در مانیکور کردن زیاده روی نکنیدتصور نکنید برای داشتن مانیکوری خوب باید ناخن ها را تراشید و تمیز کرد. این کار ناخن ها را در معرض بیماری ها قرار می دهد.

چقدر لاک می زنید؟؟
درست است که لاک در مقابل ضربه های بیرونی از ناخن ها حفاظت می کند اما باید اجازه بدهید ناخن هایتان هر از گاهی بدون لاک نفس بکشند. برای جلوگیری از خشکی ناخن ها از یک حلال بدون استون استفاده کنید. از لاک هایی که رنگ تیره دارند استفاده نکنید چون به ناخن ها رنگ(زرد-نارنجی) می دهد که تنها با بلند شدن از بین می روند. از ناخن های مصنوعی در مناسبت های خاص استفاده کنید زیرا استفاده ی دائمی از آنها باعث ایجاد حساسیت می شود.از رطوبت دوری کنیدبرای پیشگیری از پیدایش قارچهای ناخن، دست ها و پاها را بعد از شستشو با دقت خشک کنید.

اولین دیدگاه را شما بگذارید خانمها بدانند ،

  

فروردین: امروز شما می‌فهمید که دیگر دوست ندارید کارهایتان را طبق روال همیشگی انجام دهید. بلاخره شما آماده یک تغییر بزرگ شده اید اما ممکن است نتوانید که این تجلی روحی خود را با شخص دیگری سهیم باشید. این به خاطر آن نیست که شما در رابطه با این انقلاب درونی واضح وآشکار نیستید؛ این فقط به این خاطر است که نمی‌خواهید با نظرات صریح و غیر معمول خود دیگران را شوکه کنید. درباره چیزهایی که هنوزنگفته‌اید استرس نداشته باشید؛ هر وقت زمانش فرا برسد خود آنها بیان می‌شوند.

 

اردیبهشت: شما زیاد به تغییرات ناگهانی علاقه ندارید چرا که باعث می‌شوند روز و یا حتی زندگی تان متحول شود. بنابراین باورکردنی نیست که وقتی اتفاقی در طول روز برایتان افتاد وهمچنین اگر برنامه های تان به مانعی برخورد کرد بتوانید بسادگی با آنها کناربیایید. حتی ممکن است نیاز باشد که اهداف بلند مدت خود را ارزیابی کنید به خاطر اینکه آنها دیگر با موقعیت‌های کنونی شما جور در نمی‌آیند. خوب است فکر کنید و ببینید که آیا لازم است اهداف جدیدی برای خود ایجاد کنید یا نه؛ اما تا زمانیکه تعادل خود را بدست نیاورده‌اید هیچ تصمیمی نگیرید. حتی اگر این کار چند روزی طول بکشد.

 

خرداد: پوسته محافظ شما شکسته است و ممکن است آن جور که دوست دارید احساس آرامش و امنیت نکنید. پروازهای مسافرتی ممکن است بدلیل بعضی مشکلات پیش بینی نشده تغییر کند. شاید امروز چیزی یاد بگیرید که برای همیشه روشی که خودتان را در دنیا می‌دیدید تغییر دهد. مهم نیست امروز چه اتفاقی می‌افتد؛ شما خواستار این هستید که مسیر خود را که تغییر یافته عاقلانه درک کنید. به خودتان اجازه دهید مسیرهای جدیدی که سر راه شما بوجود می‌آیند را تجربه کنید.

 

تیر: امروز کارهای زیادی دارید که باید انجام دهید و به همین خاطر نمی‌توانید برای در خانه ماندن توجیه و بهانه بیاورید. حتی اگر ترجیح دهید که یک سری از کارهای شخصی تان را انجام بدهید،‌باز هم در کنار آنها مجبورید که به کارهای دیگری هم بپردازید. شما معمولا  روزهایی را  که باید وقت زیادی را برای کار کردن بگذارید و در آن روز پر تحرک باشید دوست ندارید، اما من برای شما راه حلی دارم! سعی کنید در کنار کار،‌ با تمرینات و مراقبه‌های آرامش بخش خستگی کار را از تن زدوده و به روح و روان تان آرامش را هدیه کنید.

 

مرداد: امروز ممکن است پیغام بسیار مهمی را از نیمه ناخودآگاه ذهن تان دریافت کنید. این پیغام حتی ممکن است مانند توپ نورانی باشد که احساس کنونی شما را در رابطه با شریک کاری و یا یکی از دوستان نزدیکتان در هم بریزد. شما باید آن دیدگاهی را مدنظرتان قرار دهید که در گذشته داشتید و برای تان مفید بوده است اما در حال حاضر دیگر بدردتان نمی‌خورد. از این نترسید که یک ایده قدیمی‌را برای رسیدن به اهداف خود بکار گیرید چرا که ممکن است همان ایده باعث موفقیت بیشتر شما شود.

 

شهریور: ممکن است امروز کسی کاری کاملا برخلاف شخصیت‌اش انجام دهد و شما نیز واقعا ندانید که در رابطه با آن کار چه بکنید و دلیل این رفتار عجیب وی را نمی‌فهمید. ممکن است تحت تاثیر ترس‌هایتان قرار بگیرید. اما هنوز هم قادرید که ناخودآگاه بخندید مانند یک بچه مدرسه ای که وقتی می‌شنود مدرسه به خاطر بدی هوا تعطیل است خوشحال و شادمان می‌شود. به یاد داشته باشید که دیگران در برابر این رفتار سرکشانه شما نقش خاصی ایفا می‌کنند. به جای اینکه آنها را به خاطر حرف‌های ناعادلانه شان سرزنش کنید سعی کنید خودتان  نیز کاری برخلاف عادت تان انجام دهید.

 

مهر: ممکن است امروز سیاست‌های مختلفی را کشف کنید اما به نظر می‌رسد هیچ چیز از بهم ریختگی کارهای روزانه تان جلوگیری نمی‌کند. خوشبختانه شما آماده تجربه مسائل جدیدی هستید اما با این حال آماده تجربه همه آنها با هم نیستید. سعی کنید به فهرست برنامه‌هایتان فکرکنید. این کارمی‌تواند ناامیدی و آشفتگی روحی شما را پایان بخشد. بنابراین فقط به خاطر اینکه از تغییر و تحول می‌ترسید به راه و روش‌های قدیمی اکتفا نکنید.

 

آبان: ممکن است امروز تصمیم داشته باشید که روی مسئله دشواری که اخیرا بوجود آمده خودتان به تنهایی کار کنید بدون اینکه شخص دیگری از آن باخبرشود. اما مسئله این است که چگونه می‌خواهید این مسئله را تا آخر به تنهایی یک تنه به دوش بکشید به خاطر اینکه احتمالا قادر نیستید که از هیجان و یا آشفتگی خود جلوگیری کنید. ممکن است شما در بیان احساسات شخصی تان کمی‌زیاده روی کنید. و بیشتر ازآن که قصد داشته باشید بگویید اما این اتفاق آنقدرسریع رخ می‌دهد که شما قبل از اینکه بتوانید جلوی خودتان را بگیرید حقیقت را بیان می‌کنید. نگران نباشید؛ زمانی که آن را بیان کردید موجی از آرامش و راحتی را در زندگی تان احساس خواهید کرد.

 

آذر: در ابتدا نقشه شما این بود که به تمام نظرات و آراء همسن و سال های خودتان گوش دهید و بعد برای موافقت و توافق میان آنها گام بردارید. شما فکر می‌کنید که ظاهر شدن و کاملا حاضر بودن میتواند برای حل اختلاف عقاید موثر و کارآمد باشد. متاسفانه شما عقیده استوار و عالی خود را به حساب نیاورده‌اید. شما می‌دانید که الان چه می‌خواهید و ممکن است بسیار مشتاق باشید که تمایل و اشتیاق خودتان را به دیگران نیز تحمیل کنید. به غریزه خود اعتماد کنید و تا زمانیکه همه نظرات خود را اعلام نکرده‌اند صبر کنید و بعد شما عقیده خود را بیان کنید.

 

دی: نیاز شما به نظم و ترتیب در زندگی می‌تواند اوضاع را برای تان کمی‌مشکل کند چرا که این روزها ممکن است با تغییرات غیر منتظره‌ای روبرو شوید. این تغییرات را سیاره اورانوس به نشان شما می‌آورد و شما را شگفت زده می‌کند. اما به نظر می‌رسد شما قدرت انتخاب زیادی نخواهید داشت؛‌ شما می‌خواهید که بسرعت از این تغییرات به نفع خود استفاده کنید؛ به هرحال واقعا کاری نیست که شما مجبور به انجام آن باشید. یک قدم محکم و استوار از داشتن اطلاعات کافی حاصل می‌شود. زمانیکه شما ذهن تان را تغییر دهید همه چیز در زندگی خود به خود تغییر می‌کند.

 

بهمن: سیاره حاکم شما اورانوس امروز در مرکز توجه و میدان دید قرار دارد همچنانکه اتصال او با خورشید در دومین خانه از "پول" شما ممکن است تغییرات غیر منتظره‌ای در اوضاع مالی شما به همراه داشته باشد. شما فکر می‌کنید که باید همه چیز را زیر نظر و تحت کنترل داشته باشید اما حالا دیگر می‌دانید که جلوگیری از بوجود آمدن آشفتگی‌های مالی بسیار مهمتر از تمایل شما برای نگاه داشتن همه چیز بسادگی است. با این وجود تعادل خود را میان نیازهایتان و آنچه که می‌توانید انجام دهید از دست ندهید. تعدیل کردن این نیازها سیاست خوبی است که اکنون می‌توانید اتخاذ کنید بنابراین قبل از اینکه اوضاع دشوارتر از این شود اقدام کنید!

 

اسفند: امروز همه می‌دانند که باید از شما چه انتظاری داشته باشند چرا که شما بیشتر از این دوست ندارید که نقش میانجی را بازی کنید. در حقیقت شما آماده‌اید که خود را از  قید وبندهای همیشگی رها کنید مگر اینکه دوستان یا همکاران تان از این به بعد کمی منصفانه‌تر با شما رفتار کنند. مراقب باشید؛ به خاطر اینکه این زمان لحظه  بسیار مهم و تعیین کننده‌ای است. تعدیل کردن احساسات و افکار تان گزینه مناسبی نیست به خاطر اینکه شما را بیشتر عقب نگاه می‌دارد. خودتان را بیان کنید همچنانکه شما آزاد و رها هستید می‌توانید نقش موثر تر و مفیدتری در دنیا داشته باشید.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

در آخرین فهرست منتشر شده از سوی مؤسسه فوربس نام پادشاهان جهان عرب به عنوان ثروتمندترین‌های جهان به شکل معناداری به چشم می‌خورد.
 
مؤسسه آماری فوربس فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان را منتشر کرد.
در میان فهرست 10 نفره ثروتمندترین پادشاهان جهان نام خاندان‌های سلطنتی کشورهای عربی بیش از دیگر کشورها به چشم می‌خورد.


اگرچه حاکمان جهان عرب نتوانسته‌اند گوی سبقت را از پادشاه تایلند به عنوان ثروتمندترین سلطان جهان بربایند، اما حضور معنی داری در فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان دارند.
 

طبق آخرین بررسی‌های فوربس، «بهومیبول آدولیادج» پادشاه مریض احوال و 82 ساله تایلند که مدت‌ها است بر کرسی سلطنت تکیه زده، حداقل 30 میلیارد دلار ثروت دارد.
«حاج حسن البولکیا»، سلطان 63 ساله کوچکترین کشور اسلامی جهان، برونئی در مقام دوم این فهرست قرار گرفته است.


سلطان برونئی که علاقه زیادی هم به طلا و جواهر دارد و از کودکی در ظروف طلایی غذا می‌خورده، در قصری زندگی می‌کند که 1788 اتاق، 257 سرویس بهداشتی و 650 سوئیت مجزا دارد. این قصر که یکی از لوکس‌ترین خانه‌های موجود بر روی کره زمین است با مبلمانی به ارزش بیش از 150 هزار یورو تزیین شده است.

 

سلطان برونئی که لوکس‌ترین هواپیمای اختصاصی دنیا را نیز در اختیار دارد، طلا و جواهراتش را هم به سالن هواپیما برده است. به طوری که حمام و جکوزی داخل هواپیما کاملا از جنس طلای ناب ساخته شده است.

در ادامه فهرست فوربس نام ملک عبدالله، پادشاه 86 ساله عربستان سعودی با ثروتی بیش از 18 میلیارد دلار در کنار شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم 62 ساله امارات متحده عربی با 15 میلیارد دلار دارایی به چشم می‌خورد.
«محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبی نیز در جایگاه پنجم فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان قرار گرفته است. ثروت آل مکتوم حدود 4.5 میلیارد دلار برآورد شده است.
پادشاه جوان مراکش، محمد ششم نیز که جایگاه هفتم فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان را به خود اختصاص داده، یکی دیگر از ثروتمندان جهان عرب است. وی که تنها 46 سال سن دارد، با سرمایه گذاری‌های وسیع در حوزه گردشگری توانسته ثروت خود را به بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش دهد.


نفر هشتم این فهرست اشرافی، «شیخ حامد بن خلیفه آل ثانی» امیر 58 ساله قطر است که مجموع دارایی هایش به 2.4 میلیارد دلار می‌رسد و از رقیب مراکشی خود تنها 100 میلیون دلار کمتر ثروت به جیب زده است.
از آلبرت دوم، پادشاه موناکو که بگذریم، جایگاه دهم در فهرست ثروتمندترین پادشاهان جهان نیز به نام رهبر فرقه اسماعیلیه، «کریم آقاخان چهارم» ثبت شده است. وی که علاقه وافری به پرورش اسب دارد و در کشورهای ایرلند و فرانسه هم در این زمینه سرمایه گذاری کرده، ثروتی بالغ بر 800 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

فروردین: ممکن است سعی کنید که امروز با یک فریب راحت خود را دلخوش کنید اما واقعیت می‌تواند بسرعت تمرکز شما را برگرداند و شمارا به شدت تکان داده تا از خیالات خام خود بیرون بیایید. اگر تا کنون در خیال پردازی‌های خود غرق بوده اید الان دیگر این راه برازنده‌ای برای ادامه زندگی نیست. از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید. حتی اگر به شدت به زمین خوردید بلند شوید گرد و غبار را از خودتان بتکانید و سعی کنید رویکرددیگری نسبت به زندگی داشته باشید.

 

اردیبهشت: رویاهای شما درباره زندگی حرفه ای تان ممکن است امروز از کنترل شما خارج شود. به نظر می‌رسد اهداف شما در همین نزدیکی‌ها قرار دارند و شما بزودی به آنها خواهید رسید. اما بعد اتفاقی پیش می‌آید که خودتان را متفاوت از همیشه می‌بینید. مثل این است که روی الاکلنگ قرار دارید اما مطمئن باشید که اوضاع همیشه اینگونه نمی‌ماند. و بعد از این شما رویکرد دیگری نسبت به آن چیزهایی که می‌خواهید به آنها دست پیدا کنید خواهید داشت.

 

خرداد: سیاره حاکم شما عطارد امروز به دنیای خیال انگیز وارد می‌شود و باعث می‌شود روح و روان شما بالاتر از حدو مرزهای همیشگی برود. اکنون حتی مادی ترین افکار شما با پرده ای منقش به نظرهای خلاقانه پیوند خورده است که شما را به سمت آینده ای بهتر راهنمایی می‌کند و جالب اینجاست که شما واقعا می‌فهمید که اگر واقعا مشتاق رسیدن به رویاهایتان هستید باید بیش از اینها تصورات تان را جدی بگیرید.

 

تیر: برای شما سخت است که امروز درونی ترین افکار خود را با دیگران در میان بگذارید حتی اگر افکارتان خیلی آزاردهنده شده باشند و شما نیاز داشته باشید که آنها را از ذهن تان بیرون آورده و با دیگری تقسیم کنید. ممکن است احساس کنید مجبورید که آنها را برای خودتان نگاه دارید زمانیکه می‌بینید آنهایی که اطراف شما هستند ممکن است خود واقعی شما را بعد از این کار بشناسند. با ساکت ماندن کاری درست نمی‌شود. در عوض از کلمات برای گفتن داستانی که به اندازه کافی برای دیگران جذاب باشد استفاده کنید.

 

مرداد: ممکن است امروز کسی برای شما یک داستان بسیار بلند تعریف کند و شما اصلا متوجه اغراق کردن او نشوید. معمولا شما دروغگویی را دوست ندارید. اما موضوع اصلی این است که شما چگونه می‌توانید عمدا خود را فریب دهید تا داستان دروغی را باور کنید. رویاپردازی مهم است اما نکته لازم و ضروری این است که بدانید واقعیت چیست و خیال و رویا کجاست.

 

شهریور: با وجود اینکه شما ممکن است روی فعالیت‌هایی که مجبورید برای پیشرفت شخصی خود انجام دهید متمرکز هستید اکنون وارد مرحله ای شده‌اید که روابط تان در اولویت قرار گرفته است. ممکن است امروز صحبت کردن با یک دوست درباره تصورات شما کار دشواری باشد به خاطر اینکه شما در وهله اول بی‌اساس و سست ظاهر می‌شوید. مقاوم باشید؛ اگر شما استوار باشید دیگران نیز شما را همانگونه می‌بینند.

 

مهر: ممکن است شما بدنبال عشق و یا همسر خود باشید. اما خیلی هم آسان از این افکار و احساسات خودخسته می‌شوید. مخصوصا اگر همیشه به دنبال تنوع باشید و آرزوی چیز جدیدی داشته باشید. به جای اینکه سعی کنید امروز همه چیز را تغییر دهید سعی کنید در روابط خود تغییر و تحولات کوچکی ایجاد کنید. حتی یک تغییر کوچک می‌تواند اثرات بزرگی در زندگی تان داشته باشد.

 

آبان: احتمالا شما درست از اتفاقاتی که در خانه یا در میان اعضای خانواده تان می‌افتد خبر ندارید. حتی شاید مشتاق آن نباشید که بدانید قضیه چیست به خاطر اینکه بعضی اوقات بهترین کار این است که اوضاع را به حال خود رها کنید تا خودشان حل شوند. اما ممکن است برای درگیر شدن شما دیر شده باشد. یکباره شما واکنش نشان می‌دهید و قادر نیستید که ادعا کنید چیز مهمی‌درباره اتفاقاتی که دارد می‌افتد نمی‌دانید. با صداقت واکنش نشان دهید و با قلبی مطمئن برای آینده ای خوش قدم بردارید.

 

آذر: ممکن است شما امروز مانند یک کاشف ظاهر شوید اما  نه به خاطر ظاهر و لباس؛ بلکه به خاطر رفتار شجاعانه و دلیرانه تان! حس کنجکاوی شما بالاست و اشتیاق شما برای هیجان قابل جلوگیری نیست. از کمی‌تفریح داشتن در این راه نترسید به خاطر اینکه دیگران نیمه ماجراجویانه شما را می‌بینند. اشتیاق شما امروز واگیر دار است  پس مطمئن شویدو آن  را در اطراف تان پراکنده کنید.

 

دی: برنامه ریزی کردن برای آینده احتمالا بارزترین کاری است که شما امروز انجام می‌دهید. با این وجود شما ممکن است اجازه دهید اکنون دیگران برنامه ریزی و مدیریت کنند و  ترجیح می‌دهید خودتان بیشتر کارها را  انجام دهید. متاسفانه برای تان سخت است که مثل مربی روی نیمکت و بیرون از ماجرا بنشینید. پس مطمئن شوید که قادرید کارهای بیشتری اکنون انجام دهید زیرا شما وظیفه  دارید که یک مشاور باشید به جای اینکه یک مشارکت کننده فعال باشید.

 

بهمن: شما تمام تلاش تان را برای کنار آمدن و تحمل کردن همه شرایط انجام داده اید و اکنون احساس می‌کنید که در رابطه با ناتوانی خود برای انجام دادن همه کارها در آستانه سقوط هستید. اکنون،  به هر حال،‌ به نظر می‌رسد نوسانات در راه دیگری هستند و شما مشتاقانه منتظر رد شدن از آن هستید. اکنون اولویت بخشی به کارهای تان بسیار مهم است،‌ برای اینکه شما بدانید چقدر مهم است که پیش بروید و روی آنچه که بعدها پیش می‌آید حرکت کنید. شما همیشه می‌توانید به عقب باز گردید و شکست خود را جبران کرده و آن را بعدها انجام دهید.

 

اسفند: امروز عطارد وارد نشان شما می‌شود؛ و شما را به راهی رهنمون می‌کند که به سمت روشن فکری و مثبت اندیشی بروید. اما این تغییرات فقط درباره موضوعات روحی و روانی نیست بلکه آنها درباره ایجاد یک زندگی روشن و عالی است که به شما معنی ببخشد. برای شما فقط رویارویی با حقیقت کافی نیست شما همچنین می‌خواهید که بدانید چرا این افکار شما را به یک مسیر تازه هدایت می‌کنند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مسابقه جالب و دیدنی حمل همسر!! + عکس

این مسابقه مسیر 235 متری دارد که شرکت کنندگان باید همسر خود را در چند مسیر از جمله عبور از آب، عبور از شن و عبور از خشکی به خط پایان برسانند و نقری که زودتر به خط پایان برسد برنده این مسابقه می‌باشد...

در این مسابقه ?? زوج از سراسر دنیا شرکت کرده بودند که آقایون باید خانوم های خودشون رو در یک مسافت ??? متری بر پشت خودشون حمل می‌کردند. مسابقات این دوره (سال ????) در فنلاند برگزار شد.
 
 
 
 
این مسابقه مسیر 235 متری دارد که شرکت کنندگان باید همسر خود را در چند مسیر از جمله عبور از آب، عبور از شن و عبور از خشکی به خط پایان برسانند و نقری که زودتر به خط پایان برسد برنده این مسابقه می‌باشد.
 
 
 
 
عکس‌هایی از مسابقه حمل همسر که هر ساله با حضور اکثر کشورهای دنیا برگراز می‌شود.
 
 

نظر()

  

«سکوت سرشار از ناگفته‌هاست»

سکوت، سرشار از سخنان ناگفته است؛ از حرکات ناکرده، اعتراف به عشق‌های نهان و شگفتی‌های بر زبان نیامده. در این سکوت، حقیقت ما نهفته است.....

سروده‌هایی از: مارگوت بیکل
دلتنگی‌های آدمی را
باد ترانه‌ای می‌خواند،
رویاهایش را
آسمان پرستاره نادیده می‌گیرد،
و هر دانه برفی
به اشکی نریخته می‌ماند.
سکوت،
سرشار از سخنان ناگفته است؛
از حرکات ناکرده،
اعتراف به عشق‌های نهان
و شگفتی‌های بر زبان نیامده.
در این سکوت،
حقیقت ما نهفته است.
حقیقت تو
و من.
* * *
 
برای تو و خویش
چشمانی آرزو می‌کنم
که چراغ‌ها و نشانه‌ها را
در ظلمات‌مان
ببیند.
گوشی
که صداها و شناسه‌ها را
در بیهوشی‌مان
بشنود.
برای تو و خویش، روحی
که این همه را
در خود گیرد و بپذیرد.
و زبانی
که در صداقت خود
ما را از خاموشی خویش
بیرون کشد
و بگذارد
ار آن چیزها که در بندمان کشیده است
سخن بگوییم.

* * *
 
گاه
آنچه ما را به حقیقت می‌رساند
خود از آن عاری است.
زیرا
تنها حقیقت است
که رهایی می بخشد.

* * *
 
از بختیاری ماست
ـ شاید ـ
که  آنچه می‌خواهیم
یا به دست نمی‌آید
یا از دست می‌گریزد.
* * *
 
می‌خواهم آب شوم
در گستره افق
آنجا که دریا به آخر می‌رسد
و آسمان آغاز می‌شود.
می‌خواهم با هر آنچه مرا در بر گرفته
یکی شوم.
حس می‌کنم و می‌دانم
دست می‌سایم و می‌ترسم
باور می‌کنم و امیدوارم
که هیچ چیز با آن به عناد برنخیزد.
می‌خواهم آب شوم
در گستره افق
آن جا که دریا به آخر می‌رسد
و آسمان آغاز می‌شود.
* * *
 
چند بار امید بستی و دام برنهادی
تا دستی یاری‌دهنده،
کلامی مهرآمیز،
نوازشی،
یا گوشی شنوا
به چنگ آری؟
چند بار
دامت را تهی یافتی؟
از پای منشین!
آماده شو که دیگر بار و دیگر بار
دام بازگُستری.
* * *
 
پس از سفرهای بسیار و عبور
از فراز و فرود امواج این دریای طوفان‌خیز،
بر آنم که در کنار تو لنگر افکنم؛
بادبان برچینم؛
پارو وا نهم؛
سُکان رها کنم؛
به خلوت لنگرگاهت در آیم
و در کنارت پهلو گیرم
آغوشت را بازیابم.
استواری امن زمین را
زیر پای خویش.
* * *
 
پنجه در افکنده‌ایم
با دست‌های‌مان
به جای رها شدن.
سنگین سنگین بر دوش می‌کشیم
بار دیگران را
به جای همراهی کردنشان.
عشق ما نیازمند رهایی است
نه تصاحب.
در راه خویش
ایثار باید
نه انجام وظیفه.
* * *
 
سپیده‌دمان از پس شبی دراز
در جان خویش آواز خروسی می‌شنوم از دور دست
و با سومین بانگش
درمی‌یابم که رسوا شده‌ام.
* * *
 
زخم‌زننده،
مقاومت‌ناپذیر،
شگفت‌انگیز و پُر راز و رمز است؛
آفرینش و
همه آن چیز ها
که "شدن" را
امکان می‌دهد.
* * *
 
هر مرگ اشارتی‌ست ؛
به حیاتی دیگر
* * *
این‌همه پیچ،
این‌همه گذر ،
این‌همه چراغ،
این‌همه علامت!
و همچنان استواری به وفادار ماندن
به راهم،
خودم،
هدفم،
و به تو.
وفایی که مرا
و تو را
به سوی هدف
راه می‌نماید.
* * *
 
جویای راه خویش باش
از این‌سان که منم.
در تکاپوی انسان‌شدن.
در میان راه،
دیدار می‌کنیم
حقیقت را،
آزادی را،
خود را.
در میان راه،
می‌بالد و به بار می‌نشیند
دوستی‌یی که توان‌مان می‌دهد
تا برای دیگران
مأمنی باشیم و یاوری.
این است راه ما؛
تو،
و من.
* * *
 
در وجود هر کس
رازی بزرگ نهان است.
داستانی،
راهی،
بیراهه‌یی،
طرح افکندن این راز
_ راز من و راز تو، راز زندگی _
پاداش بزرگ تلاشی پُر حاصل است.
* * *
بسیار وقت‌ها
با یکدیگر از غم و شادی خویش سخن ساز می‌کنیم.
اما در همه چیزی رازی نیست.
گاه به سخن گفتن از زخم‌ها نیازی نیست.
سکوتِ ملال‌ها
از راز ما
سخن تواند گفت.
* * *
 
به تو نگاه می‌کنم و می‌دانم
تو تنها نیازمند یکی نگاهی
تا به تو دل دهد،
آسوده‌خاطرت کُند،
بگشایدت،
تا به درآیی.
من پا پس می‌کشم؛
و در نیم‌گشوده،
به روی تو بسته می‌شود.
* * *
 
پیش از آنکه به تنهایی خود پناه برم؛
از دیگران شکوه آغاز می‌کنم.
فریاد می‌کشم که:
«ترکم گفته‌اند!»
چرا از خود نمی‌پرسم
کسی را دارم
که احساسم را،
اندیشه و رویایم را،
زندگی‌ام را،
با او قسمت کنم؟
آغاز جداسری
شاید
از دیگران نبود.
* * *
 
حلقه‌های مداوم،
پیاپی تا دور دست.
تصمیم درست صادقانه.
با خود وفادار می‌مانم آیا؟
یا راهی سهل‌تر اختیار می‌کنم؟
* * *
 
بی اعتمادی دری است.
خودستایی و بیم،
چفت و بست غرور است.
و تهی‌دستی،
دیوار است و لولاست
زندانی را که در آن
محبوس رای خویشیم.
دلتنگی‌مان را برای آزادی و دلخواه دیگران بودن
از رخنه‌هایش تنفس می‌کنیم.
تو و من، توان آن را یافتیم
که برگشاییم؛
که خود را بگشاییم.
* * *
 
بر آنچه دلخواه من است
حمله نمی‌برم؛
خود را به تمامی بر آن می‌افکنم.
اگر برآنم
تا دیگر بار و دیگر بار
بر پای بتوانم خاست
راهی به جز اینم نیست.
* * *
 
توان صبر کردن
برای رو در رویی با آنچه باید روی دهد.
برای مواجهه با آنچه روی می‌دهد.
شکیب‌یدن؛
گشاده بودن؛
تحمل کردن؛
آزاده بودن.
* * *
 
چندان‌که به شکوه در می‌آییم
از سرمای پیرامون خویش،
از ظلمت،
از کمبود نوری گرمی‌بخش؛
چون همیشه،
برمی‌بندیم
دریچه کلبه‌مان را،
روح‌مان را.
* * *
 
اگر می‌خواهی نگه‌ام داری دوست من؛
از دستم می‌دهی.
اگر می‌خواهی همراهی‌ام کُنی دوست من
تا انسان آزادی باشم؛
میان ما همبستگی‌یی از آن‌گونه می‌روید
که زندگی ما هر دو تن را
غرقه در شکوفه می‌کُند.
* * *
 
من آموخته‌ام
به خود گوش فرا دهم؛
و صدایی بشنوم
که با من می‌گوید:
(این لحظه) مرا چه هدیه خواهد داد؟
نیاموخته‌ام
گوش فرا دادن به صدایی را
که با من در سخن است،
و بی‌وقفه می‌پرسد:
من (بدین لحظه) چه هدیه خواهم داد؟
* * *
 
شبنم و برگ‌ها یخ‌زده است و
آرزوهای من نیز.
ابرهای برف‌زا برآسمان درهم می‌پیچد.
باد می‌وزد؛
و توفان در می‌رسد.
زخم‌های من
می‌فسرد.
* * *
 
یخ آب می‌شود در روح من،
در اندیشه‌هایم.
بهار،
حضور توست.
بودنِ توست .
* * *
 
کسی می‌گوید: «آری!»
به تولد من،
به زندگی‌ام،
به بودنم،
ضعفم،
ناتوانی‌ام،
مرگم.
کسی می‌گوید: «آری!»
به من،
به تو،
و از انتظار طولانی شنیدن پاسخ من،
شنیدن پاسخ تو،
خسته نمی‌شود.
* * *
 
پرواز اعتماد را
با یکدیگر
تجربه کنیم.
وگرنه می‌شکنیم
بال‌های دوستی‌مان را.
* * *
 
با در افکندن خود
به دره،
شاید سرانجام
به شناسایی خود
توفیق یابی.
* * *
 
زیر پایم  
زمین از سُم‌ضرب? اسبان می‌لرزد.
چهار نعل می‌گذرند اسبان.
وحشی، گسیخته افسار؛
وحشت‌زده به پیش می‌گریزند.
در یال‌هاشان گره می‌خورد
آرزوهایم.
دوشادوش‌شان می‌گریزد
خواست‌هایم.
هوا سرشار از بوی اسب است و
غم و
اندکی غبطه.
در افق،
نقطه‌های سیاه کوچکی می‌رقصند
و زمینی که بر آن ایستاده‌ام
دیگر باره آرام یافته است.
پنداری رویایی بود آن همه.
رویای آزادی، یا، احساس حبس و بند.
* * *
 
در سکوت
با یکدیگر پیوند داشتن،
همدلی صادقانه،
وفاداری ریشه‌دار.
اعتماد کن!
* * *
 
از تنهایی مگریز!
به تنهایی مگریز!
گهگاه
آن‌را بجوی و
تحمل کُن.
و به آرامش خاطر
مجالی ده!
* * *
 
یکدیگر را می‌آزاریم بی‌آنکه بخواهیم.
شاید بهتر آن باشد که
دست به دست یکدیگر دهیم
بی‌سخنی.
دستی که گشاده است؛
می‌بَرد؛
می‌آورد؛
رهنمونت می‌شود
به خانه‌ای که نور دلچسبش گرمی‌بخش است.
* * *
 
از کسی نمی‌پرسند
چه هنگام می‌تواند «خدانگهدار» بگوید؟
از عادات انسانی‌اش نمی‌پرسند.
از خویشتنش نمی‌پرسند.
زمانی به ناگاه
باید با آن رو در روی در آید؛
تاب آرد؛
بپذیرد؛
وداع را،
درد مرگ را،
فرو ریختن را؛
تا دیگر بار،
بتواند که برخیزد.

منبع: parand.se/ ترجمه: احمد شاملو


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ