فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی ـ کارگردان 69 ساله‌ی سینما ـ‌ با ساخت «بیگانه‌ بیا» وارد عرصه فیلم‌سازی شد، با ساخت «قیصر»، فیلمی که سال گذشته 40ساله شد...
 
مسعود کیمیایی ـ‌ کارگردان سینمای ایران ـ در بیمارستان «دی» تهران بستری شد.
به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هنرمند به دلیل ناراحتی قلبی از شب گذشته ـ 17 اسفند ماه ـ در بخش سی‌.سی.یو بستری است.
به گفته‌ی یکی از پرستاران بخش سی‌سی‌یو، وضعیت این کارگردان سینما بد نیست و او اکنون تحت درمان قرار دارد.
به گزارش ایسنا، مسعود کیمیایی ـ کارگردان 69 ساله‌ی سینما ـ‌ با ساخت «بیگانه‌ بیا» وارد عرصه فیلم‌سازی شد، با ساخت «قیصر»، فیلمی که سال گذشته 40ساله شد، روندی از فیلم‌سازی را در پیش گرفت که جرقه‌های امیدوارکننده‌ای را برای آینده فیلم‌سازی‌اش رقم زد؛ حتا ابراهیم گلستان که کم‌تر درباره آثار سینمای ایران نظر می‌داد، برای این ساخته کیمیایی یادداشتی نوشت و جنبه‌های مختلف این فیلم را بررسی کرد.
کیمیایی بعد از ساخت «قیصر» در سال 1348، هر یک یا دو سال، یک فیلم ساخت تا سال 59 که «خط قرمز» را ساخت و این فیلم هیچ‌گاه به نمایش درنیامد و تا شش سال بعد فیلم نساخت.
او سرانجام در سال 1365 «تیغ‌ و ابریشم» را ساخت. بعد از ساخت این فیلم نیز روند فیلم‌سازی‌اش را همانند گذشته هر یک یا دو سال با یک فیلم ادامه داد، تا سال 1378 که «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فیلمی نساخت.
سرانجام در سال 1383 «سربازهای جمعه» و دو سال بعد، فیلم «حکم» و یک سال بعد از نمایش «حکم»،«رئیس» را ساخت که در سال 86 اکران شد.
مسعود کیمیایی سال گذشته، «محاکمه در خیابان» را ساخت و امسال با فیلم جدیدش «جرم» سیمرغ بهترین فیلم را از جشنواره‌ی فیلم فجر گرفت.

اولین دیدگاه را شما بگذارید سینما ،

 پیش از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ