فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

1 2 3 4 5 >> >

 

متولدین فروردین : اگر امروز دقیقا بدانید که کجا می‌روید قادر خواهید بود که به سمت ترقی و پیشرفت هجوم ببرید و بهترین راه را برای رسیدن به هدف تان انتخاب کنید. اما شاید هم نتوانید. اشتیاق شما کاملا قانع کننده است- حتی برای خودتان- اما ممکن است قطعه بسیار مهمی‌از پازل تان را که درست در جلوی روی تان قرار داشت را گم کنید. پس از سرعت خود بکاهید! و مطمئن باشید در اولین فرصت شانس و اقبال بهتری نصیب تان خواهد شد

.

 متولدین اردیبهشت : معمولا شما در یک درگیری ترجیح می‌دهید که از بحث و مشاجره پرهیز و سعی می‌کنید تا حد امکان از مقابله و کشمکش اجتناب کنید. به هر حال امروز ممکن است شخصی به شما زیادی فشار وارد کند و با این کاراعصاب تان را تحریک کند. بسیار سخت است که بخواهید از این درگیری پرهیز کنید به خاطر اینکه شاید اصلا متوجه نباشید که چه اتفاقی افتاده است. اگر این فشار شما را از کوره بدر برد اجازه ندهید که هیچ کس شما را از رسیدن به هدف تان بازدارد.

 متولدین خرداد : احتمالا امروز وسوسه شده اید که عالم نما باشید و ادعا کنید که راجع به همه چیز اطلاع دارید. اما اگر خودتان را درگیر این ماجرا کنید و خود را در مرکز توجه قرار دهید بعید می‌دانم آن حمایت و توجهی که در نظر دارید را بدست بیاورید. چرا که در نتیجه این کار شما کنترل خود را از دست می‌دهید و تبدیل به انسان خودبزرگ بینی می‌شوید؛ پس سعی کنید اثبات بزرگی و خردمند بودن خود را فراموش کنید و حرف‌هایی که دیگران به شما می‌گویند را دقیقا گوش کنید. شنیدن حقیقت به شما ضربه‌ای نمی‌زند مخصوصا اگر بتوانید از این صحبت‌ها برای پیشرفت خود و رسیدن به اهداف تان استفاده کنید!
 
 

 متولدین تیر : ممکن است امروز رابطه شما با همسر یا دوست تان به طرز عجیبی بهم بریزد چرا که اختلاف عقایدی که شما با هم دارید منجر به یک درگیری لفظی شدید خواهد شد. یکی از شماها ممکن است خونسرد و آرام باشد و درگیری را خاتمه دهد ولی باعث می‌شود دیگری عصبی تر شود. اگر این درگیری منجر به این شود که قلب هر دو شما بشکند مطمئن باشید هیچ کدام تان برنده نخواهید شد. به جای اینکه آنقدر با هم بجنگید تا ثابت کنید کدام یکی از شما درست می‌گوید یک نفس عمیق بکشید و تظاهر کنید که هر دو پیشکشی دارید که باید به یکدیگر تقدیم کنید.

 متولدین مرداد : معمولا شما استعداد خوبی در این دارید که به دیگران بفهمانید که حد و مرزشان با شما کجاست و چه زمانی از آنها تجاوز می‌کنند. ممکن است امروز کسی بیش از حد مدعی باشد ولی خیلی طول می‌کشد تا شما بفهمید که چه اتفاقی افتاده است و دیگر دیر شده تا از آن جلوگیری کنید. فهمیدن اینکه نقش شما در اینکه اجازه داده‌اید چیزی فراتر از حد خود برود کمکی به بهتر شدن اوضاع نمی‌کند. اگر کنترل خود را در این موقعیت از دست بدهید نشان می‌دهد که نمی‌توانید مسائل را در جایی که خودتان قبول دارید قرار دهید.

 متولدین شهریور : به نظر می‌رسد که روزهای عجیبی در پیش رو دارید و سخت است که بدانید چگونه آنها را تغییر دهید. اما شما حقیقتا درباره این موقعیت حساسی که برایتان پیش آمده نگران نیستید. با این وجود نابهنجاری که بین عقل و احساس تان بوجود آمده به نظر می‌رسد همه چیز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و انگار هیچ جایی نیست که به شما آرامش و سکوتی که در جستجوی آن هستید را هدیه دهد. اما اکنون می‌توانید آرامش خاطر خود در رویاهایتان را پیدا کنید.


 متولدین مهر : شما ایده‌های خوبی برای خرج کردن پول تان دارید اما همسرتان ممکن است کاملا مخالف با شما باشد. یا اینکه ممکن است دارای یک تضاد درونی باشید؛ چرا که عقل تان یک چیز می‌گوید و احساس تان چیز دیگری! اما مسئله این نیست که باید فقط یک چیز را آنهم با قید و شرط انتخاب کنید. مسئله این است که باید هر دو جنبه را در نظر بگیرید یعنی هم به عقل و هم به قلب تان احترام بگذارید. در آخر به شما اطمینان می‌دهیم که نیازی ندارید همین امروز تصمیم بگیرید!

 متولدین آبان : شما آماده هستید که عقاید تان را بیان کنید و بعد از آنها دفاع کنید. بعمل درآوردن افکارتان بیش از آن که فکر می‌کنید دشوار است. ممکن است شما در تصورتان خیلی راحت تر افکارتان را بیان کرده و آنها را عملی کنید. اما دیگران از شما می‌خواهند که ایده‌ها و تجربه‌هایتان را با آنها تقسیم کنید حتی اگر شما بخواهید که آنها را برای خودتان نگاه دارید و نمی‌خواهید یکباره همه چیز را به کسی بگویید. آرام شروع کنید و از قلب تان صحبت کنید.

 متولدین آذر : امروز شما آماده تفریح هستید و برای تان سخت است که در این امر زیاده روی نکنید؛ چرا که فکر می‌کنید که دیگر زمانی مانند الان برای تفریح و خوشی بدست نمی‌آورید. اما به آن راحتی هم که فکر می‌کنید رضایت شما حاصل نمی‌شود. ممکن است در طول روز شرایط تغییر و حواس شما را از پرداختن به برنامه‌هایتان پرت کنند. با این وجود اگر بتوانید خود را کنترل کنید خوشحالتر خواهید بود؛ پس به خودتان قول دهید تا در فرصتی که تغییر شرایط برای تان بوجود آورده تا جایی که می‌توانید در اوج پرواز کنید.


 متولدین دی : احتمالا امروز با دو جنبه از طبیعت تان – عقل و قلب- درگیر هستید. از طرف دیگر اهداف بلند مدت شما مهمتر از همیشه به نظر می‌رسد و شما می‌دانید که در رابطه با آنها وسواسی فکر می‌کنید. با این وجود افکارتان را دست کم نگیرید. الان نیاز به یک تردستی و شعبده بازی دارید و به نظر می‌رسد که این بهترین سیاستی است که الان بکارتان خواهد آمد.

 متولدین بهمن : اگر امروز افکاری که در ذهن دارید را با دیگران تقسیم نکنید فرصت بهتری بدست خواهید آورد تا به آنچه که مدت هاست می‌خواهید برسید. اگر زیاده از حد به احساسات تان توجه کنید و به آنها بها دهید ممکن است شخص بخصوصی را که در اطراف تان است را بترساند چرا که شما بیش از آنچه نشان می‌دهید قوی و نیرومند ظاهر می‌شوید. خردمندانه ترین کار امروز این است که خود را کنترل کنید. فرصت‌ها تا زمانیکه شما خودداری خود را نشان می‌دهید از دست می‌روند.


 متولدین اسفند : امروز به سختی می‌توانید بفهمید که چه چیز واقعی و درست است و تصورات شما آنقدر روشن و واضح به نظر می‌رسند که انگار از یک فیلتر رد شده و تبدیل به سایه و روشن – واقعی و غیر واقعی- می‌شوند. شما می‌توانید آنقدر درگیر رویاهایتان شوید که ناگهان تصمیم بگیرید عمدا خود را فریب دهید. فرو رفتن در دنیای ناخودآگاه ذهن تان کار اشتباهی نیست. اما به یاد داشته باشید؛ زمانی که در هفته آینده از خواب بیدار می‌شوید نیاز خواهید داشت که زمان از دست رفته را جبران کرده و کارهای نیمه تمام خود را به پایان برسانید
 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

رها بودی و سبکبال .ساده بودی و پاک.ارامی و خاموش . اما نگاهت همیشه در خاطره ها

باقی خواهد ماند.

..........

ساعت های نبودنت را لحظه لحظه فریاد میزنم.

ترنم صدایت سکوت افکار خسته ام را میشکند.

احساس نبودنت دنیا را به لرزه می اندازد.

لحظه سبز رفتنت  غنچه ای جاوید خواهد ماند .

بی تو میمانیم وباز شکوفه خواهیم کرد

حیثییت این باغ تویی    خار و خسی نیست

.............

به احترام عروجت یک لحظه سکوت


نظر() چند لحظه سکوت ،

  

 

فروردین

  

شخصی ایده های جالبی دارد. تنها برای یک بار هم که شده اجازه بدهید آن ها تصمیم بگیرند. اکنون وقت آن است که یک جا استراحت کنید و نتیجه فعالیت هایتان را ببینید

  

  

 

 

 

 

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

                         ای اهورامزدا! زنان را می ستاییم. زنانی را که از آن ِ تو به شمار آیند و از بهترین اَشَه (راستی ها) برخوردارند، می ستاییم.

                                                       (اوستا - یسنا 38 - بند 1)

 

                29بهمن ، جشن اسفندگان : روز عشاق ایرانیان و روز مادران ایران زمین

روز سپندارمزد پنجمین روز از اسفندماه ایران باستان / ?? بهمن خورشیدی امروزی

سپندارمزد نگهبان زمین است و از آنجا که زمین مانند زنان در زندگی انسان نقش باروری و باردهی دارد جشن اسفندگان برای گرامی داشت زنان نیکوکار برگزار میگردد . ایرانیان از دیر باز این روز را روز زن و روز مادر و در حالت کلی این روز را روز عشاق می نامیدند که امروزه متاسفانه بجز زرتشتیان ، دیگر هم میهنان روز مادر را برابر با تقویم تازی ( عربی ) و روز عشاق را برابر با تقویم میلادی ( ولنتاین ) جشن میگیرند .
بیایید از این سال با یک شاخه گل به مادر ، همسر و یا عشقمان از این روز پر شکوه و باستانی که یاد آور این است که ما ایرانیان همیشه در اکثر مسائل خود ریشه ای داشته ایم و نیازی به ریشه بیگانه نداریم ، پاسداری کنیم و در ترویج دوباره آن کوشا باشیم .

واژه سپندارمزد در اوستا سپنته آرمئیتی آمده است و به چم ( معنی ) فروتنی و بردباری که خاص مادران است به کار آمده

 اسفندگان روز ستایش مقام زن است، زنان فداکار که از دامان آنها مردان به معراج می روند. عشق به مقام انسانی زن، نه به جنسیت او، اسفندگان را در جایگاه والاترین جشنها قرار داده

جشن اسفندگان (سپندارمذگان) یکی از جشن‌های ایرانی است که در روز پنجم اسفند برگزار می‌شود. ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده‌است که ایرانیان باستان روز پنجم اسفند را روز بزرگداشت زن و زمین می‌دانستند. اگرچه منابع کهن از جمله ابوریحان این جشن را در روز پنجم اسفند ذکر کرده اند. ولی با توجه به تغییر ساختار تقویم ایرانی در زمان خیام که پس از ابوریحان میزیست، و سی و یک روزه شدن شش ماه نخست سال در گاهشماری ایرانی، تاریخ ذکر شده در منابع کهن را باید به روز رسانی کرد. امروز زرتشتیان آنرا در روز اسفند (سپندارمذ - پنجمین روز) از ماه اسفند (سپندارمذ) برابر با بیست و نهم بهمن در گاهشماری خورشیدی امروزین برگزار میکنند. عموم پژوهشگران (از جمله استادان: ابراهیم پورداوود، جلیل دوستخواه، رضا مرادی غیاث آبادی و پرویز رجبی) زمان درست این جشن را پنجم اسفند می‌دانند و ابداعات جدید در انتقال آن به 29 بهمن را نادرست می‌انگارند

واژه فارسی «اسفند» در زبان فارسی امروز، از واژه پهلوی «سپندارمت-Spandarmat» و اوستایی «سپِنتَه آرمَئی تی-SpentaArmaiti» بر گرفته شده است

 پیشینه

در گاه‌شماری‌های گوناگون ایرانی، علاوه بر این که ماه‌ها نام داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. برای نمونه روز نخست هر ماه «روز اورمزد»، روز دوم هر ماه، روز بهمن (سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم هر ماه، اردیبهشت یعنی «بهترین راستی و پاکی» که باز از صفات خداوند است، روز چهارم هر ماه، شهریور یعنی «شاهی و فرمانروایی آرمانی» که خاص خداوند است و روز پنجم هر ماه، «سپندارمذ» بوده‌است. سپندار مذ لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌دهد. به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندارمذگان را به‌عنوان نماد مهر مادری و باروری می‌پنداشتند.

در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می‌شده‌است که در همان روز که نامش با نام ماه مقارن می‌شد، جشنی ترتیب می‌دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلاً شانزدهمین روز هر ماه، «مهر» نام داشت و که در ماه مهر، «مهرگان» لقب می‌گرفت و می‌بینیم که چگونه هر جشنی با معنی و مفهوم عمیق خود برای مردم شادی می‌آفرید.

روز آبان در ماه آبان جشن «آبانگان» است یعنی جشن ستایش آب و روز آذر در ماه آذر جشن «آذرگان» است یعنی جشن ستایش آتش و همین طور روز پنجم ماه دوازدهم (اسفند)، «سپندارمذ» یا «اسفندار مذ» نام داشت که جشنی با همین عنوان می‌گرفتند. «سپندارمذگان» روز زن و زمین است.

روز پنجم اسفند در همه گاه‌شماری‌های ایرانی به عنوان روز جشن اسپندار مذگان شناخته می‌شود.

آیین‌ها

در این روز مردان به همسران خود هدیه می‌دادند. مردان زنان خانواده را بر تخت شاهی می‌نشاندند و از آنان اطاعت می‌کردند و به آنان هدیه می‌دادند. این یک یادآوری برای مردان بود تا مادران و همسران خود را گرامی بدارند و چون یاد این جشن تا مدت‌ها ادامه داشت و بسیار باشکوه برگزار می‌شد همواره این آزرم و احترام به زن برای مردان گوشزد می‌گردید.

 اختلاف در زمان برگزاری

هم‌اکنون در برخی جاها، به جای روز سپندارمذ (پنجم) از ماه سپندارمذ (اسفند)، روز 29 بهمن را روز جشن سپندارمذگان می‌دانند. درباره پرسش بخاطر وجود دوگانگی‌ها باید گفت که جشن‌ها و فاصله‌های میان آنان در نوشته‌های کهن ایرانی دارای تعریف و اندازه‌های مشخصی است که به مانند دانه‌های یک زنجیر در پیوستگی کامل با یکدیگر هستند. تغییر جای یکی از آنان، موجب گسست همه این رشته خواهد شد.

چنانکه در منابع ایرانی آمده‌است، جشن سده پس از 40 روز از شب یلدا یا چله، و پس از 100 روز از اول آبان قرار دارد. همچنین جشن سده، پیش از 25 روز از جشن اسپندگان است.

این اندازه‌ها و فاصله‌های تعریف شده در نوشته‌ها و ریشه‌نامه‌های کهن ایرانی، تنها با گاه‌شماری ایرانی با ماه‌های 31 روزه (مبدأ هجری خورشیدی کنونی) که بزرگترین دستاورد دانش گاه‌شماری در جهان است، همسان است؛ ولی با کتابچه‌ای نوساخته که در چند سال گذشته در ایران با نام سالنمای دینی زرتشتیان چاپ می‌شود، هماهنگی ندارد. چرا که در این کتابچه، فاصله 100 روزه از اول آبان تا جشن سده به106روز، فاصله 40 روزه شب چله (یلدا) تا جشن سده به 46 روز، و فاصله 25 روزه جشن سده تا سپندارمذگان (اسپندگان) به 19 روز رسیده‌است که این فاصله‌ها با هیچکدام از اسناد و منابع و تاریخ‌نامه‌های ایرانی هماهنگی ندارد.

این‌ها نمونه‌هایی از آشفتگی‌هایی است که منتشرکنندگان این کتابچه در ذهن نوجویان ایجاد کرده و نه تنها نظام قانونمند گاه‌شماری ایرانی را مخدوش کرده‌اند، بلکه اختلال‌هایی نیز در تقویم سنتی یزدگردی زرتشتی که در میان بسیاری از زرتشتیان ایران و عموم زرتشتیان هند و جهان رواج دارد، به وجود آورده‌اند.

قدمت200ساله این تقویم، دستکاری‌های فراوان در گاه‌شماری ایرانی و زرتشتی نبود هیچگونه سامانه کبیسه‌گیری و تعریف مشخص از طول سال، مبدأ سالشماری ساختگی و نیز اختلاف‌های فراوان با دیگر زرتشتیان جهان باعث شده که زرتشتیان نیز چنین دستکاری‌هایی در قواعد سنتی و دینی را نادرست شمارند.

از این رو، زمان درست شب یلدا برابر با شامگاه 30 آذر، جشن سده در 10 بهمن و جشن سپندارمذگان (اسپندگان) در 5 اسفند است.

 آیین‌ها و دیگر نام‌ها

این جشن را با نام‌های جشن برزیگران هم نامیده‌اند در روز اسپندگان چند جشن با مناسکی به‌خصوص برگزار می‌شده‌است. نخستین آنان جشن مردگیران یا جشن مژدگیران بود که ویژه زنان بود. در این روز مردان برای زنان هدیه می‌خریدند و از آنان قدردانی می‌کردند. امروزه نیز بیشترین جنبه? مورد تأکید در اسپندگان قدردانی از زنان است. در زمان گذشته -چنانکه ابوریحان روایت کرده‌است- عوام کارهای دیگری هم می‌کردند چون آیین‌های جادویی برای دورکردن خرفستران. اما ابوریحان این آیین‌ها را تازه و نااصیل خوانده‌است

 

 

 

 

 

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

روز والنتین یا والنتاین، (روز عشاق و یا روز عشق‌ورزی) در فرهنگ مسیحی سده های میانه و سپس
 فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است. این مناسبت هر سال در روز ?? فوریه
(?? بهمن‌ماه و بعضی سال‌ها ?? بهمن‌ماه) برگزار می شود

  سابقه? تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای 
  کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می باشد.

  این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.

 

 

                                    1  افسانه والنتین
                                    2  پیشینه? تاریخی
                                    3  شهرهای منسوب به والنتین قدیس
                                    4  رسوم والنتین
                                    5  در دیگر فرهنگ‌ها
                                    6  انتقادها
                                    7  در ایران
                                    8  در عربستان سعودی
                                     

 

                          افسانه والنتین
 
                    والنتین قدیس و مریدانش

 تاریخچه کامل و دقیق والنتین در دست نیست و آنچه از پیشینه این روز می‌دانیم با افسانه
 درآمیخته‌است.

امروزه کلیسای کاتولیک به این نتیجه رسیده‌است که حداقل سه قدیس به نام والنتین یا
والنتیوس وجود داشته‌اند که همگی به قتل رسیده‌اند ، به همین دلیل چندین افسانه سعی
در بازگوئی تاریخچه این آئین دارند.

طبق یک افسانه مشهور در سده سوم میلادی، در روم باستان در دوران فرمانروایی کلاودیوس
 دوم کشیشی به نام والنتین می زیسته است. کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت ب
ه آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان
 جوان امپراتوری روم قدغن می‌کند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است؛ لذا مخفیان
ه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. هنگامی که کلاودیوس این امر را
دریافت، والنتین را به مرگ محکوم کرد. 
 
               بارنی و دوستان در روز والنتین در سال ???? در کاخ سفید.

افسانه دیگر می گوید شاید کشیش والنتین به علت نجات دادن و فراری دادن مسیحیان از آزار
 و شکنجه رومیان کشته شده باشد.

مطابق یک افسانه، کشیش وانتین خود عاشق دختر زندانبانش شده و نخستین کارت والنتین را
خود او قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد و در آن نوشت «از طرف والنتین تو».

 

               پیشینه? تاریخی

 کشیش والنتاین احتمالا زمانی حدود سال 270 میلادی به قتل رسیده است. در حالی که برخی
بر این رأیند که روز والنتین، سالگرد مرگ یا به خاکسپاری والنتین است، گروه دیگر معتقدند
کلیسای کاتولیک به منظور مسیحی سازی یک سنت باستانی و مشرکانه لوپرکالیا که در روم
 مرسوم بوده، این تاریخ را برگزیده است. تا اواخر قرن پنجم میلادی در امپراتوری روم جشن
لوپرکالیا بمناسبت باروری برگزار می شد. در سال ??? میلادی، پاپ ژلازیوس یکم برگزاری جشن
لوپرکالیا را ممنوع کرد. وی روز ?? فوریه را به عنوان روز والنتین اعلام کرد، تا با اعمال مشرکانه
مقابله کند.

در سده های میانه اروپا، بخصوص در انگلستان و فرانسه، والنتین یکی از محبوب ترین قدیسان
بوده است. بخصوص همزمانی شروع جفت گیری پرندگان با روز والنتین، این باور را که روز والنتین
 بواقع روز عشاق است، تشدید کرد.

قدیمی ترین یادبو والنتین که امروز در دست می باشد، مربوط به چارلز، دوک اورلئان می باشد.
 وی که در پی شکست در نبرد اجینکورت در برج لندن زندانی بود نامه ای را در سال ???? برای
معشوقه اش نوشت که اکنون در مجموعه دستنویس های کتابخانه بریتانیایی نگهداری می شود.

                       شهرهای منسوب به والنتین قدیس

   بر اساس باورهای کنونی، بقایای والنتین قدیس که در سده ?? میلادی در قبرستانی باستانی
در ایتالیا کشف شد هم‌اکنون در سه شهر رم، دوبلین و گلاسگو نگهداری می‌شود. بخشی از این
بقایا پس از انتقال به یک تابوت طلایی توسط پاپ گرِگوری شانزدهم به کلیسای کاتولیک وایت فرای
ر در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند اهدا شد. بخش دیگری از این بقایا که گفته می‌شود شامل
استخوان‌های والنتین قدیس است توسط یک خانواده متمول فرانسوی در سده نوزدهم به کلیسای
 فرانسیس مقدس در شهر گلاسگو در اسکاتلند منتقل شد. خارج از حلقه‌های مذهبی از مردم
 عادی کمتر کسی از وجود این بقایا در شهر اطلاع داشت تا اینکه در سال ???? تصمیم به انتقال
این بقایا به کلیسای دیگری به نام The Blessed John Duns Scotus گرفته شد. این اقدام توجه
گسترده? رسانه‌ها و به طبع آن عموم مردم را به دنبال داشت به‌طوری که شهر گلاسگو به خاطر
 میزبانی والنتاین قدیس «شهر عشاق» لقب گرفت و از سال ???? این شهر در روز والنتین
میزبان فستیوالی به نام «فستیوال عشق» می‌باشد.

 

                      رسوم والنتین
 
از هدایای مرسوم در این روز هدایای شکلاتی را می‌توان نام برد.

در کشورهای اروپایی و آمریکائی دادن شکلات به عنوان هدیه روز والنتین از شهرت خاصی برخوردار
است. تزئین شکلات و پختن انواع آن نیز از آداب این روز به شمار می‌رود.

                      در دیگر فرهنگ‌ها

برخی بر آنند که والنتین فراتر از سنتی غربی است که پیش از این در بسیاری کشورهای جهان
موجود بوده‌است. در کشور چین، روزی مشابه والنتین موجود است که تحت عنوان «شب هفت‌ها»
نامیده می‌شود. برابر با افسانه‌ای چینی، پسر گاوچران و دختر بافنده، در هفتمین روز هفتمین ماه
 از تقویم قمری در آسمان با یکدیگر ملاقات کردند. آخرین «شب ِ هفتها» در ?? اوت ???? بود.
روایتی دیگر از این روز با اندکی تفاوت نسبت به چین، در ژاپن نیز موجود است که از آن به عنوان
 «تاناباتا» یاد می‌گردد و برابر با هفتم ژوئیه تقویم خورشیدی‌ست. در کشور مصر، روز عشق دیگری
 موجود است که برابر با ? نوامبر هر سال است. در کره جنوبی، در ?? دسامبر هرسال، روزی تحت
عنوان «روز پِپِرو» موجود است که در آن زوج‌های جوان هدایایی به یکدیگر تقدیم می‌کنند.

در ایران باستان دو جشن از جهاتی با والنتین مشابهت داشته است. یکی جشن مهرگان که در
شانزدهم مهر ماه برگزار می شده و در آن مردم به یکدیگر هدیه می داده اند[?] و دیگر جشن
اسفندگان یا سپندارمذگان بوده که پنجم اسفند برگزار می شده و مردان به همسران خود هدیه
داده و از آنها تجلیل می کرده و بر تخت می نشانده اند.

 

                     انتقادها

گروهی از افراد روز والنتین را به علت ترویج مصرف گرایی تقبیح می کنند.  این افراد جنبشی را به
نام ضد والنتین گراییایجاد کرده و افراد را تشویق به اهدای هدایای ارزان یا رایگان می کنند.

از دید این گروه در ایران نیز ولنتاین مظهر تجمل گرایی و مصرف گرایی شده است. جوانان بیش از
 آنکه به ابراز محبت بپردازند به ارزش مادی هدایا توجه دارند. لذا هدیه بسیار گرانقیمت را مظهر
 علاقه می پندارند.

                 در ایران

در ایران تولید انواع پوستر، بروشور، جعبه و کارت های تبلیغاتی با نمادهای قلب، نیم قلب، گل
 رز قرمز و هر گونه فعالیتی مبنی بر اطلاع رسانی در این روز ممنوع است و از سوی مراجع
قانونی با واحدهای متخلف برخورد قانونی می شود.گروهی دیگر روز والنتین را به جهت ترویج
روابط و دوستی های بی ضابطه و نامشروع که منجر به ازدواج و تشکیل خانواده نمی شود
نقد می کنند. از این منظر روز والنتین بدعتی است که روابط بین پسران و دختران که به عقد
ازدواج هم درنیامده اند، را عرفی سازی می کند. در این کشور گروهی دیگر روز والنتین را نماد
 غربزدگی می دانند. این گروه به جای آن جشن سپندارمذگان را که برگرفته از سنت های
 باستانی ایرانی است و در ?? بهمن برگزار می شود، را به جای والنتین پیشنهاد می کنند.
لذا پیشنهاد جایگزینی روز والنتین با این جشن را می دهند.  اسفندیار اختیاری، نماینده
زرتشتیان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی جشن مهرگان را روز عشق حقیقی و واقعی
در فرهنگ ایرانی می داند و به نظر وی مردم باید به جای ولنتین این روز را زنده کنند.  برخی از
 علمای مسلمان بخصوص از اهل سنت نیز از آن رو که این یک رسم رومی و مسیحی است
بزرگداشت آن را بدعت شمرده و حرام دانسته اند.


             در عربستان سعودی

ولنتاین روز سنت ، عموما به روز کوتاه ولنتاین به ،  جشن است سالانه بزرگداشت برگزار شد
در تاریخ 14 فوریه عشق و محبت بین همراهان صمیمی . روز است که در اوایل به نام بعد از یک
یا چند مسیحی شهدا ، سنت ولنتاین ، تاسیس شد و توسط پاپ Gelasius من در 500 م. این
بود حذف از تقویم رومی از پرستاران در سال 1969 توسط پاپ پل ششم ، اما رعایت مذهبی آن
هنوز مجاز است. این سنتی است که در روز عاشقان بیان عشق خود را برای یکدیگر با ارائه گل ،
ارائه شیرینی و ارسال کارت تبریک (معروف به "ولنتاین"). روز اول با همراه شد عشق رمانتیک در
دایره جفری Chaucer در قرون وسطی بالا ، هنگامی که سنت با وقار عشق رونق گرفت.

مدرن روز ولنتاین شامل نمادها به شکل قلب رئوس مطالب ، کبوترها ، و این رقم از بال کوپید . از
 قرن 19th ، حرکت دست نویس داده اند راه را برای تولید انبوه کارت تبریک .


سنت ولنتاین

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، نگاه کنید به سنت ولنتاین .
حقایق تاریخی

اوایل تعداد زیادی از مسیحیان به نام شهدا بودند ولنتاین .  ولنتاین افتخار در 14 فوریه ولنتای
ن می رم (presb Valentinus. Romae متر) و ولنتاین از Terni
 (چندآهنگه Valentinus. Interamnensis متر Romae). [6] ولنتاین از روم  در یک کشیش بود رم
 269 میلادی بود که در مورد شهادت و به خاک سپرده شد در Flaminia از طریق . آثار او هستند ،
در کلیسای سنت Praxed در رم  و در Whitefriar خیابان کلیسای وابسته به راهبان کرملی
در دوبلین ، ایرلند.

در نسخه 1969 از کاتولیک روم از تقویم واپسین ، feastday سنت ولنتاین در تاریخ 14 فوریه
 تقویم رومی بود برداشته شده از عمومی و تنزل به (محلی و یا حتی ملی) تقویمهای خاص
 را به دلیل زیر است : "اگرچه یادبود سنت ولنتاین باستان است ، آن است که تقویمهای خاص
 به چپ ، از ، جدا از نام او ، هیچ چیز نیست ولنتاین شناخته شده که او به جز سنت بود در 14
به خاک سپرده شد از طریق Flaminia در فوریه. "  روز جشن هنوز هم در جشن Balzan
 ( مالت ) که در آن آثار از سنت هستند که ادعا می شود در بر داشت ، و همچنین در سراسر
جهان توسط کاتولیک سنتی که به دنبال مسن تر ، قبل از شورای دوم واتیکان تقویم.


         
        روز ولنتاین در ذکر ruefully توسط Ophelia هملت (1600-1601) :


به فردا روز سنت ولنتاین است که ،
همه در ...

                     - ویلیام شکسپیر ، هملت ، قانون چهارم ، صحنه 5


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

متولدین فروردین : امروز احساس می‌کنید که باید از نظر احساسی تعدیل شوید و می‌خواهید انرژی اضافی خود را تخلیه کنید. اگر با همکارتان درگیر یک بحث جدی شوید این بحث به نفع شخص شروع کننده تمام می‌شود و در عین حال وظایفی که قبلا به خوبی تعریف شده‌اند ممکن است در نتیجه این بحث به سرعت روشنی خودرا از دست بدهند. به جای اینکه سعی کنید حق را به جانب خودتان دهید و مدام در پی تصدیق خود باشید؛ آرام بگیرید و از درگیر شدن در یک جنگ لفظی اجتناب کنید.

گاو متولدین اردیبهشت : با وجوداینکه می‌دانید امروز باید کاری انجام دهید اما احتمالا به درستی نمی‌دانید که آن کار دقیقا چیست. ممکن است امروز تمرکزتان را از دست بدهید اما زیاد هم نگران این نیستید که نتوانید آن را دوباره بدست بیاورید. به جای اینکه سعی کنید رویاهایتان را معقول جلوه دهید اجازه دهید آنها به شما نشان دهند که در دنیا چه کار باید بکنید. الان مسئله این نیست که آیا اهداف جدیدتان تحقق می‌یابند یا نه! فقط اجازه دهید آنها زندگی تان را به روش خودشان بسازند.

دو پیکر متولدین خرداد : شما اغلب اجازه می‌دهید که فلسفه بافی بر شعور عادی تان برتری پیدا کند ولی این کار می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. فکر و گمان می‌تواند مفید و سازنده باشد اما امروز آنها ممکن است شما را از مسیرتان منحرف کنند. تفاوت‌هایی که با دیگران دارید را تقویت کنید و در پی این نباشید که خود را همرنگ جماعت کنید. خوشبختانه امیدها و آرزوهایی که برای آینده‌ای روشن تر دارید برای دیگران انگیزه‌ای می‌شود تا از خمودگی و افسردگی بیرون بیایند. از طرف دیگر باعث می‌شود که شما خود را باور کنید و اعتماد به نفس تان افزایش یابد.


خرچنگ متولدین تیر : ممکن است بر این باور باشید که تمام عادات احساسی قابل تغییر هستند مخصوصا اگر شما مایل باشید که در ذهن خود خیال کنید که در موقعیت کنونی به نتیجه و هدف خود رسیده‌اید بدون اینکه واقعا در واقعیت به آن دست پیدا کرده باشید. متاسفانه درآینده ممکن است تبدیل به آدم پول دوستی شوید و اگر کسی راه شما را برای رسیدن به منافع مالی سد کرد عصبی و پریشان شوید. به خودتان قول دهید که از لحظه حال لذت ببرید؛ مهم نیست در آینده چه پیش می‌آید!

شیر متولدین مرداد : احتمالا امروز قادر نیستید دیگران را به روشنی و به وضوح ببینید به خاطر اینکه شما به جهان با عینک خوش بینی می‌نگرید. اگر بخواهید به سختی به نظرات و عقاید خود بچسبید و از آنها در مقابل دیگران پرخاشگرانه حمایت کنید فقط اوضاع را برای خودتان پیچیده تر می‌کنید. برای دفاع از باورهای خود با این شدت با دیگران نجنگید. چند روز صبر کنید تا ببینید آیا نظرات تان تغییر می‌کنند یا فقط اوضاع را برای شما پیچیده تر می‌کنند!

خوشه متولدین شهریور : امروز برایتان آسان نیست که انرژی خود را به حرکت وادارید چرا که اتصال خورشید- نپتون امروز در نشان شما و در ششمین خانه از "کار" شما دیده می‌شود. حتی با وجود مسیرهای روشن سخت است که دقیقا بدانید مسیری که اکنون در آن قرار دارید به کجا منتهی می‌شود. اما الان زمان این نیست که انگیزه‌های خود را زیر سئوال ببرید. با وجوداینکه فکر می‌کنید که می‌توانید باز هم صبر کنید؛ الان یک حرکت مستقیم به سوی هدف مورد نیاز شماست!!


ترازو متولدین مهر : امروز بازگشت ماه به نشان شما یادآور این است که شما باید از نظر احساسی با منابعی که باعث الهام و وحی در شما می‌شوند در تماس باشید. حتی اگر شما درباره عشق و عاشقی بسیار آرمانی فکر می‌کنید و در گذشته ناامیدی‌ها و شکست‌هایی را هم تجربه کرده‌اید؛ اما رعایت کردن راستی و درستی هنوز هم باید برای تان مهم باشد. تلاشی که در جهت راستی و صداقت باشد بسیار باارزش است.

کژدم متولدین آبان : شما ممکن است تحت تاثیر جادویی باشید که به روزهای کودکی تان مربوط می‌شود. متاسفانه سخت است که بگوییم کدام یک از خاطرات واقعی است و کدام یک از ضمیر ناخودآگاه شما سر بیرون آورده است. اگر بخواهید امروز نقش یک کاراگاه را بازی کنید می‌تواند به شما کمک کند تا به حقیقت ماجرا پی ببرید و در نهایت می‌فهمید که احساسات تان بسیار راحت تر از همیشه تحت کنترل تان درخواهند آمد.

کمان متولدین آذر : اگر امروز در محل کارتان گامی استوار و محکم بردارید بهتر می‌توانید کارکنید؛ تا آنجایی که می‌بینید تمام کارهایتان را زودتر از آنچه انتظار داشتید به پایان رسانده‌اید. قبل از آغاز هر پروژه جدیدی خوب است که مطمئن شوید تمام ابزار و تجهیزات را آماده کرده‌اید. قبل از اینکه شروع به کار کنید بیندیشید و مطمئن شوید که همه جوانب کار را در نظر گرفته‌اید. اگر قبل از هر کاری اول وظایفی که در خانه دارید را انجام دهید خود و دیگران را از یک دردسر و گرفتاری بزرگ نجات داده‌اید.


بز متولدین دی : امروز برای گرفتن یک تصمیم مهم درباره مسائل مالی اصول اساسی و ضروری را در اختیار ندارید اما توجه داشته باشید که پنجره‌ای که برای فرصت های جدید به روی شما گشوده شده است فقط چند روز می‌تواند باز بماند و دیگر منتظر شما نخواهد ماند. بسیار سخت است که بسرعت واکنش نشان دهید چرا که عدم اعتماد به نفس در شما حتی فکر کردن را هم برایتان را هم سخت و دشوار می‌کند. نگران نباشید؛ خوش بینی شما بازخواهد گشت. در ضمن تا زمانی که احساس اطمینان نکرده‌اید از گرفتن تصیمات مهم و اساسی در رابطه با زندگی تان خودداری کنید!

دلو متولدین بهمن : امروز همچنانکه نپتون رویایی با خورشید الهام بخش در نشان "مبتکر و مخترع" شما اتصال پیدا می‌کنند شما منبع نیرومندی از الهام و خیال دریافت می‌کنید. اگر همچنان روی ابرها شناور باشید ممکن است بی اساس و سست عنصر جلوه کنید. خوشبختانه اعمال قهرمانانه مریخ برای رهایی شما بدردتان خواهد خورد. اگر هم انرژی فیزیکی شما سخت با هم هماهنگ می‌شود ولی تمرین‌های پرانرژی شما امروز تفاوت شما را با دیگر انسان‌های روی زمین را به سایرین نشان خواهد داد.


ماهی متولدین اسفند : سیاره حاکم شما نپتون کمک پرانرژی از اتصال با خورشید دریافت می‌کند و از زمانی که این اتفاق در دوازدهمین خانه از اسرار شما می‌افتد می تواند اسرار پشت پرده را آشکار کند. دیگران شاید این اتفاق جادویی را درذهن شما درک نکنند. از این نترسید که رویاها و تصورات تان خودجوش هستند؛ خلاقیت و توانایی شما باعث می‌شود که بزودی همه آنها صورت واقعیت به خود بگیرند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

 

سمت راست مغز نادان است!!!

در حالی که بر روی صندلی نشسته اید پای راست خود را از زمین بالا ببرید

و در جهت عقربه های ساعت بصورت دایره ای بچرخانید

و همزمان با این عمل با انگشت راست خود عدد شش انگیسی را در هوا بنویسید .

بدون اینکه متوجه بشوید پای شما جهت حرکت خود را تغییر میدهد . امتحان کنید……


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ