فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

 

   بی آنکه بطور رسمی اعلام کنند، اما به نظر می رسد به وزارت ارشاد جمهوری اسلامی دستور داده شده است که از صدور مجوز انتشار برای آثار "استاد محمدرضا شجریان" خودداری کند. آلبوم "مرغ خوشخوان" یکسال است به وزارت ارشاد ارسال شده ولی هنوز موفق به دریافت مجوز نشده است. کارکنان بخش موسیقی ارشاد هرگاه کسی از سوی شرکت "دل آواز" که منتشر کننده آثار استاد شجریان است به آنان مراجعه می کند، اینگونه جواب می دهند که "بروید ما خودمان تماس می گیریم" و البته هیچگاه تماس نمی گیرند!


      به گزارش خبرگزاری "ایلنا"، این روزها از عدم اعطای مجوز به محمدرضا شجریان برای آخرین آلبومش (مرغ خوشخوان) خبر می‌رسد و نتیجه صحبت‌ها با مدیر برنامه‌ های استاد نیز این گمانه را دوچندان می‌کند. این اثر بخش دوم از کنسرتی است که در سال 1387 در سالن وزارت کشور در تهران اجرا شد و بخش اول آن با عنوان "رندان مست" نیز مجوز گرفت و منتشر شد، اما انتشار آلبوم "مرغ خوشخوان" پس از این مدت هنوز سرنوشت روشنی ندارد. این آلبوم برای گرفتن مجوز در روزهای پایانی سال 88 به وزارت ارشاد فرستاده شد اما اکنون با گذشت بیش از یک سال؛ نه خبری از ارائه‌ی مجوز است و نه وزارت ارشاد صدور مجوز برای این آلبوم را کأن لم یکن اعلام می‌کند.
      محمدعلی رفیعی، مدیر برنامه های استاد شجریان در این مورد به "ایلنا" گفته است: "اواخر سال گذشته بود که بخش دوم کنسرت استاد در سال 87 را برای انتشار در قالب یک آلبوم به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستادیم اما اکنون هرچه پیگیر می‌شویم، به نتیجه نمی‌رسیم و با تنها جوابی که مواجه می‌شویم این است:«باهاتون تماس می‌گیریم». در چنین شرایطی که برای گرفتن یک آلبوم با مشکلات فراوان مواجه هستیم، دیگر برای گرفتن مجوز کنسرت استاد شجریان هم اقدامی نکرده‌ایم."
استاد شجریان پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی مردم ایران پیوست و خود را صدای مردمی خواند که احمدی نژاد آنان را "خس و خاشاک" نامیده بود و این موضوع را در گفت و گو با رسانه های بین المللی بارها اعلام کرد. این موضوع خشم مقامات و عوامل حکومتی را بر انگیخت تا جائیکه روزنامه کیهان شجریان را "وطن فروش" نامید و به این ترتیب اجرای برنامه و انتشار آثارش در داخل کشور با بن بست مواجه شد. مدیر برنامه های استاد، درباره‌ روند دریافت مجوز پیش از موضع‌گیری‌ شجریان درباره حوادث سال گذشته، می گوید: "قبلا پروسه‌ی گرفتن مجوز در بدبینانه‌ترین حالت؛ یک تا دو ماه طول می‌کشید اما امروز یک سال است که برای مجوز یک آلبوم که قطعات آن پیش از این در وزارت کشور روی صحنه اجرا شده، اقدام کرده‌ایم با این حال بی‌ثمر بوده است. با اوصافی که برای دریافت مجوز برای آلبوم‌های استاد شجریان پیش‌روی ما نهاده شده، ما مجبوریم آثارمان را در خارج از کشور منتشر کنیم و حق کپی رایت آن را نیز دریافت کنیم."(جرس)


اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

 پیش از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ