فال روزانه
کد فال روزانه
فال,طالع بینی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + سلام.از همه معذرت.یه اشکال در دستمزد هنرمندان وجود داشت که رفع شد.دوست داشتید بخونید.ممنون
  • + سلام. داره 1 بازون قشنگ همه جا رو تر میکنه. هر کی خوابه از دستش رفت

پری زنگنه این روزها سخت درگیر نوشتن کتاب خود است و به گفته‌ی این هنرمند همین نوشتن منجر شد تا وی امسال به جشنواره موسیقی فجر نیاید.


ایلنا: کتاب «سرگشت آواز من » نوشته پری زنگنه هم‌اکنون در مرحله ویرایش است و در آینده منتشر می‌شود.
پری زنگنه، خواننده آواز کلاسیک، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: این اثر مکتوب مربوط به تاریخ موسیقی این سرزمین و در آن بخش مختلفی از حوادث موسیقی چه از نظر شخصی چه اجتماعی گنجانده شده است.
وی افزود: بخش‌هایی چون سرگذشت موسیقی کلاسیک در ایران، خاطرات مربوط به زمان هنرستان، خاطرات پشت صحنه و روی صحنه، مسائل مربوط به آموزش موسیقی، سبک‌های موسیقی کلاسیک، تاریخ اپرا و ... گنجانده شده است.
زنگنه خاطرنشان کرد: امیدوارم این کتاب مانند کتاب «آن سوی تاریکی» که منبع خوبی برای روشندلان بود، منبع خوبی برای هنرمندان باشد.
زنگنه فارغ التحصیل شاخه اپرا از کنسرواتوار عالی موسیقی تهران است. تحصیلات مقدماتی خود را در تهران گذراند و نخستین درس‌های آواز را نزد استاد نصرالله زرین پنجه در ردیف آوازهای ایرانی فراگرفت. سپس به هنرستان عالی موسیقی رفت. به علت داشتن صدای «لیریکو اسپینتو |Lyrico Espinto» نزد خانم اولین باغچه بان اپرا آموخت و بعد از آن برای تکمیل آموخته‌های خود به کشورهای ایتالیا، آلمان، و اتریش سفر کرد و از چندین آکادمی فارغ التحصیل شد.
علاوه بر خوانندگی، پری زنگنه در سفر تحصیلی خود به ژاپن، متوجه استعداد خود در هنر گل‌آرایی هم شد و آن را فراگرفت و در بازگشت به ایران نمایشگاه‌های گل‌آرایی نیز برگزار کرد.
در سال ???? در یک حادثه رانندگی بینایی خود را از دست داد. اما تنها پس از وقفه کوتاهی به فعالیت‌های خود ادامه داد. صدای زنگنه در محافل هنری مهم جهان ازجمله تالار الیس تالی در لینکن سنتر نیویورک، هربست در سانفرانسیسکو، دانشگاه هاروارد در بوستون، سل گو در پاریس، هرکولس در مونیخ، و تالارهایی در سرتاسر ژاپن پخش شده است.
مسافرت‌ وی هم در سراسر ایران به منظور آشنایی با موسیقی محلی ایران بوده است. از اجراهای معروف زنگنه سولیست بودن در سمفونی شمارهی ? بتهوون است که توسط ارکستر سمفونی فورت لادردل در فلوریدا اجرا شد. بازسازی علمی ترانه‌های بومی و محلی ایران و اجرای آن به سبک کلاسیک از کارهای شاخص وی به شمار می‌رود.
وی برای کودکان چندین کتاب تالیف کرده و مقالات و ترانه‌های متعددی منتشر ساخته است. تدوین فرهنگ جامع «آوای نام‌ها از ایران زمین» که مهمترین نام‌نامه در زبان فارسی به شمار می‌رود؛ حدود پنج سال به طول انجامیده است.
از کتاب‌های دیگر وی می‌توان به «پری لالایی ها، سروده‌های پری زنگنه برای همه سالان» و «سخنی به خوشی: حرفهایی بزرگ در کتابی کوچک» اشاره کرد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید موسیقی ،

 پیش از...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ